2009-05-21 ? 10:16:18

21 maj

14.18
Cecilia och Henrik, det är sååå stor skillnad på dem sedan Ni var här, nu är de ute och springer i trädgården.

Så ska jag ju berätta, nu när alla valpar är valda och deras blivande familjer besökt dem,
Elton flyttar till Cecilia och Henrik i Falköping och blir deras andra gårdshund.
Elvis flyttar till Conny i Karlshamn och det är hans första gårdshund.
Enya flyttar till Veronika, Magnus, Emil och Emma i Hyltebruk, de har en gårdshundtik som heter Sipp-Ann och är två år.
Evita flyttar till Keit och Patrik på Marklanda, Keit har haft flera schäfrar tidigare och både ställt ut tävlat mycket bruks.

Valparna har nu flyttat ner på nedervåningen, eftersom de började befinna sig överallt utom i valplådan ;-)

Så har jag ju glömt att berätta att vi köpt ny bil, vi får den dock först nästa vecka. Vi insåg att vår mängd hundar och snart tre barn får inte plats i en V70.  Så nästa onsdag får vi vår nya Chevrolet Trans Sport ;-) en riktigt fin bil med fantastisk körkomfort. Hehe, så Hannes får gladeligen V70 av mig så ska vi sälja Renault Megane, om ngn är intresserad av en liten bil.

10.06
Härligt med långhelg för familjen!
Lilja har varit jättedålig i natt, 39-40 graders feber trots alvedon. Men nu på förmiddagen är hon lite piggare.
I eftermiddag kommer valparna "farmor och farfar", Easy Jump Uffe med familj. Det ska bli så trevligt.
Innan dess ska vi flytta ner valparna på nedervåningen, de rymmer ur valplådan. Elton är värst! Man hinner inte vända sig förrän han smitit ut och står utanför och viftar på svansen!
Medan Hannes och jag fixar, ska Tinna ha valparna i trädgården.
På morgonen har Hannes tagit hand om påkört rådjur, det är hur mycket påkört vilt som helt nu att ta hand  om, igår var det tre djur, i natt vet jag inte hur många, bara att Hannes fick i uppgift att ta hand om ett.

I eftermiddag kommer Keit, han och Valle var här igår. Patrik och Valle ska spela på Hannes födelsedagsfest. I eftermiddag ska de bygga lite här hemma, finns alltid massor att göra.

Hämtade mammas blodtrycksmätare... fattar nada, har ju varit lite yr och sådär, så mätte jag 144/89, hm lite högt, 20 min senare utan att ha gjort ngt speciellt annat, 110/69... är det inte lite mkt skillnad?
Kommentarer
cecilia & Henrik

Hahaha.. Det kunde man inte tro om den lilla tjokisen:)

2009-05-21 @ 13:43:20
cecilia & Henrik

Det kan vi tänka oss att det är! Bilderna när dom var ute var såå fina!! Vad skönt att du blev av med v70=)haha..den var väl inte din bästa vän=) Nu ska vi kolla på hundbur till våran bil.. Men det blir Henriks uppdrag så att det blir rätt.. Ha en jätte bra långhelg, för mig blir det bara plugg...

Önskar vi från falköping

2009-05-21 @ 16:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: