2009-11-30 ? 22:57:18

30 nov

22.42
Brr, idag känns det som om solen aldrig gick upp! Mamma hämtade Tinna i skolan, de var hos tandläkaren och passade på att gå i lite affärer.. Tinna fick ett pysselset med tomtar av Charlotte & Lisa igår, hon älskade  det och fick ett liknade idag av mormor med små "julråttor".  Övriga butiker bestod av hund och hästaffärer... Tinna sa att de var på jakt efter ett täcke till Binkis, som hon kan ha i bilen, men de hade inte hittat något.
Iallafall passade jag på att sova lite middag med Lilja & Beatrice. Trodde aldrig jag skulle ta mig upp igen, mörkt ute och trött var jag! Men lite julmusik och pepparkakor... givetvis starkt kaffe också... sedan så var man människa igen!

Ikväll har jag varit på SK (står för schäferklubben) Alvestas styrelsemöte... ett mycket givande möte. Nästa år händer mycket roliga aktiviteter, läger, tävlingar och såklart MH... MH är ju min "hjärtesak"....
Dessutom så fikade vi så mycket gott att det lär knappt behövas frukost imorgon, kladdkaka, äppelpaj,  cheesecake och bullar...
Vi har ju dessutom en ny hemsida http://skalvesta.se kika gärna på den! Malin (Kittygårdens kennel) har gjort ett hästjobb, visst blev den fin!

Saknar alla kommentarer.... jag vet ju hur många läsare jag har, gillar kommentarer... och gärna att ni talar om vad ni gillar att läsa!

Jo, Lina bloggade om morgonrutin, alltså hundarnas... Eva hängde på, så jag fortsätter:
Tosse väcker Glimma ca 06.30, då börjar hon "vandra" och väcker även Hannes...  Glimma vaknar och är ju klart kissig då... så kan man säger att Tosse är ganska igång innan Hannes kommit ner i köket och släppt ut dem.. då måste hon börja morgonen med att tala om för alla hara, kaniner, rådjur, älgar och vildsvin som i princip kikat in genom köksfönstret under natten, att det inte var okej... så hon skäller ett varv runt huset...
Sunna, hoppar ner från dubbelsängen, lägger sig i fåtöljen, sover till 10, då hoppar hon ner, tittar på mig och säget "hmmm" och vill gå ut.. 


En liten hästuppdatering...
Freyja har det toppen hos min kusin Erik och hans Madde utanför Stockholm...
Thule är på Marklanda, han har varit hos "tandis" idag också, som Tinna.. fick dra ut en tand efter vild lek med Teitur & Tandri...
Dísa och Tindra är hemma, går i egen liten flock eftersom Tindra måste äta hö... annars får hon kolik... de är stora och fina, våra två läckra ungston.
Linda, Lind, Nafna, "Uffa" & Unndís, är också hemma... vi har sagt att vi ska sälja ena Jór-dottern, men kan omöjligt bestämma vilken av dem... Unndís är som en "älva", mjuk, vacker, rör sig flott, dansant... "Uffa" är tuff, bestämd, rör sig häftigt, snygg, cool färg, rödblack, men så mörk att hon är leverfärgad!


Finaste Tosse!

En busig Glimma

Kommentarer
Anonym

kul att läsa att du hade en trevlig kväll på klubben =) Läser din blogg var dag =) alltid spännande och fina bilder =)

2009-11-30 @ 23:55:17
Eva o Kasper

Oj, schäferskall tidigt på morgonen kände jag just att jag gärna kunde undvara. Dsg är mer laid back på morgonen, så att säga... ;)

2009-12-01 @ 10:48:38
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com
Challe

Vi "väcker" Aza 05.30, då är det dax för morgonturen. Sen får hon frukost. Därefter sover Aza frukost framför braskaminen och myyyser :-)

p.s. jag gillar också kommentarer...

2009-12-01 @ 15:02:36
URL: http://azahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: