2009-10-20 ? 14:55:05

20 okt

15.41
Lilja är lite tröttis efter dagis, kollar på Astrid Lindgrens julfilmer! En samlingsdvd, men snuttar ur hennes filmer där de firar jul. Tinna är ju som sagt, en äkta julflicka och älskar den filmen...
Men hon är inte hemma nu.... vilket hon borde!
Hennes gamla dagis hade via skolan bjudit henne och Sanna, den andra flickan som också gått på Blåsippan, på besök idag... Vi hade ingen aning om det och personalen på skolan hade inte informerat oss om det.. Så efter lunch ringde de från Blåsippan, efter ha förstått att vi inte visste vart hon befann sig och talade om att hon var hos dem. Jag är så trött på personalen på Bergunda, häromdagen glömde de säga till Tinna att klockan var dags att gå till skolbussen, så hon missade bussen hem, ringde till mig och fick det att låta som om Tinna skulle ha struntat i att gå till bussen, vilket inte alls var sant, utan de hade helt enkelt inte sagt till henne att det var dags... hon kunde lika gärna blivit kvar på skolan utan tillsyn i flera timmar, eller så kunde hon råkat ut för vad som helst otäckt utan att någon upptäckt det.. Hon är 6 år, så små barn ska ha tillsyn och framförallt ska inte skolpersonalen utan föräldrarnas medtycke exempelvis låta dem åka iväg som i detta fall, till Persgård. Hade inte Blåsippans personal ringt, hade jag ju gått här och väntat på skolbussen och inte haft en aning om vart Tinna varit.

Nä, det är 20 år sedan jag gick på Bergunda, med samma personal som Tinna har nu, ja förutom "Fröken Signe" som är pensionerad... jag var 7 år gammal och gick ensam från skolan hela vägen hem till Marklanda, längs med väg 23 och korsade den flera gånger... utan att någon i personalen upptäckte att jag var borta...


14.51
Oj, vad tiden går fort!
Lillpluttan mår bra, vi skojar med Hannes, han har sådan beslutsångest ang vad hon ska heta!
Igår var han duktigt, tränade alla tre hundarna och hade Lilja med sig... eller som Helena undrade... hur fick jag honom till det... ja, vilken karl som helst som skulle bo ihop med en hund som Tosse, skulle lätt hellre välja att gå ut och lägga spår, än att lyssna på henne när hon inte fått sin dagliga stimulans...
Vi var så imponerade av hundarna när vi styckade, köttet stod i lådor på golvet och hundarna var med, rörde inte köttet, men så åkte Hannes och hämtade pizza... och kom tillbaka, hundarna hade inte rört sig ur fläcken och inte rört köttet!

Oj, nu vaknade Lilja!
Kommentarer
Challe

Jag delar gärna 12,5 kg älgkött med Connie. Om det är i färdiga bitar förstås... Annars får Hannes komma hit igen...

2009-10-20 @ 15:47:39
URL: http://azahara.blogg.se/
Helena

Fy fan vad dåligt av personalen!Det där ska ni ju ta upp på de stora föräldramötena tycker jag, det finns säkert fler föräldrar som råkat ut för det och det kan anmälas, med gott samvete.. Vi har världens bästa dagis och jag litar på dem till 100%, men i arboga där Alfons gick 1 år, där var de urkassa med det mesta..tex. blöjbyten, hålla isär nappar osv.

Stackars liten som missade bussen då..

Ha det bra!!

Kram

2009-10-21 @ 10:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: