2009-10-22 ? 16:05:43

22 oktober!

19.36
La ett långt roligt spår till Tosse, mycket vinklar, serpentiner och föremål... hon gick som en klocka! Tränade mycket enkla övingar med Glimma, hon är smart och får för lite stimulans!
Sedan skar jag köttbullar i sex bitar och kastade ut över HALVA åkern... gissa om mina hundar har jobbat och är nöjda ikväll!


15.54
Igår rullande Lilja ner för soffan och slog sig så olyckligt på axeln, hon skrek av panik, jag trodde inte det kunde vara så farligt,  fallet var inte högt och ingen fart... men vi fick inte knappt röra vid henne, hon ville bara bli tröstad, ville knappt äta, leka... så fick hon alvedon och somnade. Var vaken mycket inatt, vaknade när hon rörde sig och klagade över smärta... så vid 7 i morse kände Hannes att nu ville han inte vänta längre (jag ville vänta till VC öppnade) och vi ringde akuten... ja dit fick man inte komma om man inte ringt sjukvårdsrådgivningen först.. så dit ringde jag och till slut blev det ju en tid på vårdcentralen vid 10.30. Två olika läkare klämde och kände på Lilja som satt styv som en pinne. Läkarna beslutade att ge det två dagar och se om det ger med sig, sen röntgar de... hm, okej....

Så var det hem och vända, äta lite lunch (givetvis är Hannes hemma idag... så jag har inte farit runt ensam)... för att åka en ny vända till Strandbjörket och BVC. Vi har sådan tur att ha Lotta på BVC, så kunnig och noggran! Beatrice har inte ökat riktigt i vikt som hon borde.. Så nu ska det intensivammas nästkommande dagar!

I eftermiddag har vi ätit våfflor och nu är det nog läge för lite hundträning av något slag, antingen jag eller Hannes...

Kommentarer
Challe

Stackars lilla Lilja. Vi får hoppas att axeln snart är bra igen. Så att hon kan leka och busa som vanligt.

2009-10-22 @ 16:43:31
URL: http://azahara.blogg.se/
Eva o Kasper

Stackars liten. Har den gått ur led? Inget med nyckelbenet?

2009-10-22 @ 16:58:08
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com
Eva o Kasper

Ninni, nu får du lite att bita i, hur ska föreläsning respektive klickercamp bedömas i din statistik?

2009-10-23 @ 13:25:34
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: