2009-09-10 ? 16:32:41

09-09-10, em

16.14
Jag gör ett nytt inlägg, blir ju tokigt att hoppa fram och tillbaka mellan inläggen.

Har klippt och tonat håret idag, körde samma färg som senast men det blev lite väl mörkt. Har iallafall inte utväxt på de blivande "bebiskorten"... Webbisar är ju borta från landstingets hemsida.. trist.. men Hannes ser fram emot att "blogga" lustgas-bilder på mig.. Han tog ett kort på mig när Tinna föddes, första gången jag testade lustgasen, högröd i ansiktet och kan inte sluta fnittra... Hallå, detta blir ju värre än valpningarna! Hur ska detta gå?

På söndag är det iallafall MH för Götängens Bianca Bratz, Cindra Midsommarlycka, Dixon Mirakel, Dante Leon, tyvärr kan inte Cärla vara med pga löp. Cung Midsommar fick jag hälsning från idag, har mår utmärkt med de har inte möjlighet att beskriva honom på söndag utan det blir till våren. Ytterligare en gårdshund, Toragårdens Billy-Josef ska beskrivas.

En av Tinnas kompisar hade sagt till henne i skolan idag att hon tyckte att "Tinna var coolast i skolan", oj vilken lycka!

Lilja sitter brevid mig och leker kontor, skriver på gamla räkningar och pratar i telfon.. samtidigt gungar hon till:



Marie berättade att Nafna var överlycklig efter ridturen... Funderar, tror att bäst blir att hitta "en långtidsfodervärd åt Freyja, för hon är både stark och pigg, så hitta ngn som vill rida igång Nafna fram till mars eller så, så ska jag ha henne som ridhäst och Lind till Tinna. Att rida Freyja med Tinna på Lind är inte bra, Freyja är för "hård" och blir frustrerad av stilla tempo... medan Nafna är mycket mjukare i psyket och är mer av en "dressyrprinsessa". Vilket jag älskar.... finns det bättre än en timmes härligt dressyrpass på ridbana?
Kommentarer
Lina

Jooo Ninni, det finns det! En timmes busridning på pigga hästar! Hihihi...vilken tur att vi alla är olika. Hur tråkigt vore det inte för både människor och djur annars!

2009-09-10 @ 17:44:51
therese Carlsson

Hoppas du var sarkastig, annars blir jag lite orolig för dig:) Jag kommer ihåg att det var nån som sa att dressyr var "tantridning". vem kan ha sagt det tro...? :)

2009-09-11 @ 09:36:38
URL: http://goljahult.blogg.se/
Malin

Haha ja lustgas är toppen!! Jag förväntar mig att bebisen dyker upp på smp:s webbisar istället:) och i bloggen givetvis:)

2009-09-11 @ 10:26:05
Malin

Åh glömde...ska jag ta med lite frottéhanddukar, sax och tråd på lördag? Du vet bara i fall att:)

2009-09-11 @ 10:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: