2009-09-24 ? 08:58:30

090924

21.10
Malin... jag tror du har fel.... 25 september verkar inte bli bebisens födelsedag...

Hannes är hemkommen med huuur mycket älgkött som helst... två älgar (varav den ene med slaktvikt 250 kg) blev påkörda förra veckan, endast brutna ben... så perfekt kött. Glimma har varit med och slaktat och fått sin spruta av CG...
Lilla tultan Glimma... alla vill ha henne... jag tror det är den enklaste, behändigaste valp jag någonsin haft...  allt funkar.. rumsrenhet, kontakt, allmänlydnad verkar hon fått med sig från livmodern (ja, eller från pappa Ebbe... för minsann inte från Saga), sover hela nätterna... sköter sig perfekt... Med en ståltråd har Hannes ställt upp dörren till hennes bur, så bara hon kan komma in... den älskar hon och där har hon sin mat och tuggisar... Hon är den enda hunden med fri tillgång på mat...


14.55
Malin (www.kittygarden.blogg.se) är säker på att bebisens födelsedag kommer bli 25 september... Ja, jag vet inte vad.. mer än om jag ska gå tio dagar till med  sådana här sammandragningar så lär jag har sixpack efter förlossningen.. puh... antingen får det avta eller dra igång... pust.

Trollungen Tinna missade skolbussen hem, men tur nog var Jennie och Marie här så de kunde passa Lilja som låg och sov..


08.52

Näää, det är bara falsklarm hela tiden... när jag gjorde ctg igår, var sammandragningarna som bortblåsta.. Så kom de tillbaka igår kväll, försvann, kom igen i natt och gjorde jätteont och nu känner jag ingenting!

Vi tog en sväng till Lindex igår, 25% rea för medlemmar... Hannes tyckte det var urtråkigt... Lilja och Tinna är helt shoppinggalna! Jag köpte mig en ny vinterjacka... den gamla är väl 6 år gammal... så igår med rabatt blev det ju toppen.

Men jag loooovar... så fort vi tror att det är på gång... med bebis, kommer det ett messat inlägg på min eller Hannes blogg!!!!!!!!
Kommentarer
Lina

Saga verkar få väldigt lätta, stabila och underbara valpar. Cärla har också alltid varit så där "självklar". Hälsa lillasyrran från Cärla!



Lycka till med bäbis! Tror fortfarande på triss i flickor!



Fler förslag: Freja, Alvia, Axina, Disa, Eija, Elvina, Elma, Enella... Fler vackra och lite ovanliga namn hittar du här:



flicknamna_g.htm" rel="nofollow">http://hem.passagen.se/babysidan/ovanligaflicknamna_g.htm

2009-09-24 @ 22:12:10
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Lina igen

Länken funkade inte. Nytt försök:



flicknamna_g.htm" rel="nofollow">http://hem.passagen.se/babysidan/ovanligaflicknamna_g.htm

2009-09-24 @ 22:14:17
Malin

Äh Amelias förlossning tog 1,5 timme från första värken. Jag kan sträcka mig möjligen till den 26:e och absolut senast den 27:e. Händer det inget får du väl prova färdknäppen:) Gör som med hundarna spring eller åk bil på grusvägar:)

2009-09-25 @ 08:53:56
Eva o Kasper

Klövar till storälgar verkar väl lite overkill att skicka på posten. Du kan väl skicka en älgstek istället... ;)

2009-09-25 @ 10:10:20
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: