2010-02-17 ? 21:44:14

17 feb

21.15
Har inte hunnit blogga!
Igår var det fullt upp, lämnade Lilja på dagis, åkte och besiktigade chevan, inga anmärkningar (tackar jag Magnus för), apoteket och köpte avmaskning till Aza, åkte och handlade, hämtade Lilja, ja dagen rullade i ett. Egentligen skulle jag på massage innan hundträningen, men Hannes kom inte ifrån jobbet i tid, så jag fick avboka.
För att väga upp detta, åkte Tosse och jag lite tidigare till Blädingeås för att träna... ja, inte för vi var där mkt tidigare. För att pausa lite från vardagen, åkte Tosse och jag för att köpa pizza. En korvmoj i Vislanda hittade vi, gubben utlovade om denna pizza jag beställt, inte var den godaste jag ätit, skulle jag få pengarna tillbaka! DET VAR DEN GODASTE jag ätit, wow!
Jag har så smått återupptagit lydnaden innan skyddsarbetet. Tosse går som tåget i skyddet, jäklar var rolig hon är att köra! Vad bra hon går! Igår var vi åtminstone 17 ekipage som körde parallellt (stavas det så, vilket jäkla ord). Så det var mycket störning, roligt nog märkte jag inte att någon hund stördes.
Åter till lydnaden.... Alla moment är riktigt bra, utom två STORA detaljer, det ena är min slöhet, ingångarna... hon måste lära om att sätta sig rakt framför mig och sedan in fot. Det andra är kontakten, nu hänger hon på fint i fria följet, snabba fina sättanden och alert... men faller ur i kontakten. Har tränat efter många tips och råd, inget har funkat.
Så bad jag min vän Christel om råd... som gav väldans bra tips, hoppas jag, men lite jobbigt är det allt, frågan är hur jag ska belöna henne bäst, föda, klicker... annat... boll duger inte. Så ikväll körde vi lite övningar i köket.... det gick bra... dock ska hon hålla minst två minuter till nästa tisdag. Men så kom barnen, helt plötsligt ville de träna hund, eftersom jag nu endast har ett koppel, det andra gick sönder igår (det var min morfars gamla koppel från 70-talet), så fick Tosse och Lilja nöja sig med ett grimskaft. Tinna körde köttbullelydnad med Glimma, men Lilja j*klar klämde i med Tosse, sitt, ligg, kryp och Tosse lydde. Till och med "dansa" på två ben.
Vi har lite bilder som Ni ska få se.


Förra veckans träning: http://skalvesta.se/gallery_25.html

Idag har jag ju även träffat en av Bond´s blivande fästmöer. Mogulens Mollie Musfångare, det ska bli spännande att se vad det blir för valpar! Mysigt fika hos Lolo och Krister! Tjejerna busade för fullt och Beatrice Edda myste i Lolo´s famn!

Fin bild Gustav skickade till sin syster... frös den stackars flickan tror Ni? Stackars lille Gustav, inte lätt att ha "en gammal syster", en "ung mor", båda lika överbeskyddande! Ung mor i sinnet iallafall! Dryga 50 år ;-)


Igår när jag kom hem från hundträningen (sent) sprang Lilja runt i mössa och busade!

Kvällens hundträning!



Små godingar






Ps. Ni har väl hittat Götängens på Facebook?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: