2010-02-02 ? 09:03:56

2 jan

08.56
Här vräker snön ner och tydligen har inte snöovädret kommit in över Växjö ännu!
Men jag tycker det är lite småmysigt!

Igår kväll när jag körde hem från stan höll vi inte på att ta oss hem, trafiken stod stilla...
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/fem-skadade-i-krock-pa-23an(1752985).gm#comments

så pratade jag med C-G (Siwertsson), han hade varit på Marklanda hela dagen och gjort eftersök på en älgkviga, det hade tagit hela dagen. Så läste jag på Rosas blogg att de stött på tre kalvar, i söndags hade älgarna rivit ner häststaket hos oss. Ja, vi har ju älg utanför köksfönstret, de äter ju från hästarnas hösilage-balar.
Hur eller hur, blir det påfyllning i frysen!

Lilja kräktes igår, magsjuk, men det var one hour flue... blev pigg lika fort som hon var sjuk.

Jag behöver börja planera maten till söndagens dop! Mamma skulle ordna en paj, men jag vill ju hålla kalas "extra allt", så jag måste sätta mig ner och planera!

Ha, fick ju mobilräkning igår, med svimvarning... är ju för att jag mobilbloggar så mycket... men i brist på min vanliga kamera, kan jag ju ta lite bilder på de små, tömma mobilen och blogga som vanligt ;-)
Kommentarer
Rosa

Får ni inte plats med allt i frysen kan ni dumpa lite här....;)

Skönt att Lilja redan e bättre.

2010-02-02 @ 09:46:05
mj

vad söt lille valp killen var...

2010-02-02 @ 11:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: