2010-01-15 ? 21:49:11

Aza bloggar

Ja... min "asfaltshusse" har ju lite tråkig humor... vadå fabel!

Det är helt okej på landet... framförallt är landet-familjen LÄTTLURADE! I stan serveras torrfoder... vilker min asfalts-matte skickade med.. då sa jag till landet-matte... att det är jag inte van att äta... i stan äter vi köttbullar, prinskorv, ja julbord året runt. Då frågade hon om lite lasange på maten kunde gå bra... ja, det slank ju ner!

Det är himla skoj med alla lekkompisar, Tosse och jag vi är riktiga polare! Landet-matte säger att hon är lite tossig, men jag tycker hon är rätt cool! Så bor ju syrrans dotter här... nja, det går ju bra att vara barnvakt lite ibland... men ni vet, egna barn och andras ungar... jag förstår om syrran lät henne flytta hit, så morsan kunde fostra lite... det är ju ändå en mormors ansvar, att avlasta!

Landet-matte säger att jag får vara ute ensam och lös med de andra hundarna... hon kallar det frihet under ansvar. Tomten säger hon, landet-husse säger att tomten är 0,7 hektar. Det passar mig utmärkt... jag tänkte be asfalts-husse utöka tomten i stan tills jag flyttar hem. 0,7 hektar funkar fint!
Egentligen är ju landet-matte lat... hon är för lat för att leta fram koppel, därför kan inte lill-glinet Glimma pinka i koppel..

Så nu har asfaltshusse 10 veckor på sig... att ordna inför min hemkomst... Jag önskar mig... en schäfer... en egen kanin (som ska hoppa när jag vill att den hoppar) och en större tomt.. kan nöja mig med 0,5 hektar!
Kommentarer
Lina

Gillar Azas bloggande!

2010-01-15 @ 22:13:43
Challe

Ja, det där med att utöka tomten blir ju inte lätt... Undrar vad Växjö Kommun säger om vi flyttar tomtgränsen??? Cykelvägen mitt i gräsmattan, nä tror inte det...

2010-01-15 @ 22:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: