2010-03-01 ? 22:20:28

1 mars, kväll

Ja, våren verkar inte vara i antågande!
Jag både gillar och ogillar snön, jag uppskattar att det börjar bli ljusare, att hagarna inte slaskar, att hundarna inte är blöta och grusiga, men visst, hur lång blir vintern, hur mycket mer foder måste jag köpa till hästarna? Känns som om det blir en dyr vinter!
Vecka 11-17 kommer vi ha praktikanter, tyvärr inte Jennie och Marie, de ska till Wången. Ja, de måste väl se mer av världen än Häringeryd. Men känslan säger att det kommer bli bra ändå, med de tjejer som kommer.

Jag råkade avslöja för Charlotte, att jag ska tävla lydnad om några veckor... ska tillägga att jag inte kört ett enda moment... hm.... sedan lydnadstävlingen i maj förra året... så jag ska fråga barnen om de vet vart appoertbocken finns... och leta fram momenten på nätet, jag minns dem inte, de har ändrats sedan jag och Lonis tävlade lydnad. Ja, det löser väl sig, kan ju inte gå sämre än dålig och vad gör det... hon kan ju momenten, det vet jag ju, hade behövt träna hoppet dock, ettans hopp är ju lite för enkelt tycker hon, ja, det blir svårt helt enkelt. Just det, så behöver jag kanske ett koppel tills dess med?

Varje dag får valparna nya leksaker att leka med, idag var det bla en nalle, ett äppel och en golfboll... nallen var kul, inte golfbollen, men äpplet, vad i hela friden var det? En och en får de komma ut och leka i köket, eller hela gänget. Harry var alldeles stollig, hoppade i piruetter och busade! Nisse visade hur duktigt han kom när man kallade på honom.... plus att han smakade på köksbordet, gnagde lite ;-)
Hermine har alla redan försökt klättra ur kompostburen, Connie, minns du hur gammal Olsen var när han rymde?
Herkules har växt idag, ätit, lekt lite och sedan lagt sig för att växa ;-)
De kortsvansade är ju dundertuffa, precis som pappa Knutte, viftar de som elvispar med sina stubbar!

Jag tror kanske valparnas nya familjer har massa fina bilder som jag kan blogga, stämmer det?

Lilja är rolig, hela vintern har hon dissat snön, men ikväll så kom hon på hur kul det var att åka ner för den stora snöhögen Gustav byggt åt barnen! Den är toppen, Tosse springer som en toka upp och ner, blir iallafall lite trött. Tinna och Thilde har ägnat timmar i denna snöhög!

God natt alla blogg-läsare, både Ni som kommenterar och inte ;-)
Kommentarer
Tessan

koppel är överkurs, det går väl lika bra med ett grimskaft??;)

Har varit ute med Nafna idag, hihi vad hon (och jag) tyckte det var kul! Fick skäll av Fredrik i går... Hade lagt på henne ett fleectäcke när hon kom in eftersom hela hon var täckt av istappar; islandshästar behöver inte täcke!! Men på morgonen var hon torr så då åkte det av:)

2010-03-02 @ 13:17:20
URL: http://goljahult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: