2010-03-14 ? 10:56:11

14 mars

20.39
Höll inte på att komma ut och rida, Hannes och Tinna har åkt skidor nästan hela dagen, härligt! Till slut, dock när solen gått i moln kom jag ut på Freyja. Hade tre hundar med mig, Aza är dock ingen duktig ridhund, hon stannar och nosar på vägen och kommer efter. Glimma och Tosse håller sig intill mig hela tiden, men Aza hamnar på efterkälken.
Valparna har varit ute massor idag, man ser så tydligt deras fyra olika personligheter nu! Hermine är självständig, vacker som en sommardag! Herkules är som en go liten köttbulle, viftar glatt på svansen hela tiden och hänger med på allt jag gör. Herman VILL en massa saker, testa allt och säger hela tiden "kom igen, vi hittar på något". Harry är vår lille spillevink! Han är finurlig, påhittig och busig!
Jag försökte ta bilder på dem idag, det blev inte en enda med en hel hund på!

Lilja hostar i sin säng, vår lilla troll, hoppas inte hon är på väg att bli sjuk!
Beatrice är som ett nytt barn sedan jag (och hon) började med mjölkfri diet. Hon är glad hela tiden, äter och sover! Inger mer gnöl, gnäll, svårt att sova, ont i magen! Så skönt!
Ja, annat än diet kan man inte kalla det, mjölk, all mjölkmat, dvs smör, ost, grädde.... choklad, kakor, snabbmat (ex pizza) innehåller mjölk! Bra, ska ta mig till vikten före jag blev gravid snabbt nu!


14.22
Har uppdaterat utmaningen på hemsidan, GRATTIS MILLIS OCH ACHILLES till dagens agilityresultat!

Tre av Götängens hanar kommer snart para varsina tikar,
Achilles ska para Sipp-ann (SE)
Bond-James Bond ska para Mogulens Mollie Musfångare (SE)
Bárdur ska para Gartnervejens Elle af Ran (NO)

Bilder från gårdagens tävling: http://skalvesta.se/gallery_26.html


10.52
Dagen igår avslutades med en mycket trevlig kväll med familjen Horn-Gustavsson i Öjaby. Vi åt gott, umgicks, badade badtunna och bastu, kollade melodifestivalen! Guldstjärna för maten, Sandra och Robert hade verkligen ansträngt sig för att göra en mjölkfri middag till mig!!!

Igår eftermiddag hjälpte "Kompis", Herkules mig städa bilen, de andra busarna lyste med sin frånvaro, men Kompis hjälpte till, vilken gentleman!

Jag har sovit till 10, är lite förkyld, Hannes, Tinna & Lilja har åkt skidor. Solen lyser härligt, ska nog ta med mig Tosse och danskarna på en ridtur, två alvedon och näsdroppar ska nog hjälpa!
Kommentarer
jenni

og götängens bárdur skal parre gartnervejens embla d.2 af idun, (DK) jo sunna skal bli bedstemor mange gange

2010-03-15 @ 17:00:15
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: