2010-03-28 ? 22:34:20

28 mars

21.39

Oj, oj... jag vet inte om jag vågar blogga vår hektiska helg, Ni tror jag att vi är som Duracell-kaniner! Vi har verkligen fyllt varenda minut hela helgen,

Alla valparna har nu flyttat! Vi våndades över Liljas reaktion över att Hermine skulle flytta. Men hon märkte det inte förrän idag, hon trodde att de var ute och lekte... men så fick hon en egen leksakshund.... med "hälsning från Hermine" att hon skulle leka med den lika mycket som hon lekte med henne och att Hermine lovar försöka komma och hälsa på henne. Så hon är mycket nöjd, Lilja!

Fredagen var extremt hektisk. På morgonen flyttade Herkules till sin familj, inte så stor omställning, han hade ju träffat sin nya familj många gånger och allt har gått så bra.
Vid lunch kom Marina från Finland. Vi hade en mycket trevlig lunch och "Bamse", Harry, gillade sin nya matte. På flygplatsen fick han massor av uppmärksamhet och resan till Finland gick bra.
Sedan fick vi "två tillägg" som tog massa tid...
Vid ca 21 kom Hermines husse och matte. Hermine visade stolt upp alla sina konster, styrka och mod.. hon var dessutom inne på att packa med sig lite saker som kunde vara bra att ha... ja, som en foppa-toffla.... tänk om det inte finns sådana i Norge?
Mindre kul var att det saknades detaljer i hennes besiktningsprotokoll, jag och CG hade helt enkelt för mycket att prata om när han var här, så det var inte komplett. Men som tur var svarade CG direkt när jag ringde honom, så Hermine tog med sig nya husse och matte på lite Växjö sightsing.

På lördagen vaknade som alltid våra barn med tuppen.. ja, de väcker tuppen! Förmiddagen blev några snabba ryck med snabeldraken och några andra fix och trix för att sedan premiärfika på Tanten! Om Ni bor här runt Växjö och inte varit och fikat på Svenska tanten på Bergkvara har Ni missat något!!!
Vi fikade med Sandra, Robert och Vide. Vi hade jättetrevligt! Lilja är lite småkär i Vide, pratar mycket om honom hemma. Frågar olika saker och särskilt vad jag tror att han ska äta... om han äter gröt eller godisbit.

Tinna skulle leka med Filippa, så efter BH-provet på klubben kom Marie med henne till oss på Tanten. Tjejerna hann med en upptäcksfärd på Berkvara innan vi åkte hem... ja, hem och hem, en liiiten tripp till stan hann vi med.
Sedan kom ju en rejäl åskskur, mitt i pannkaksstekningen! Hua, 11 bränder i Växjö!
Ja, Hannes passade på att ta en sväng med jaktpolarna....
Vid 17 var det dags för lille Nisse att åka med sin nya familj hem till Rimforsa!
Några minuter sena, närmare 19 var vi hos  familjen Aza. Glimma följde med och stor glädje för Aza och Glimma. Vi hade en mycket trevlig kväll med JÄTTEGOD mat!

I morse, missade jag tiden, kollade på klockan 07.17, shit vad vi sovit tänkte jag... men mobilen hade ställt om klockan själv, så det var ju vintertid 06.17... jag fick ju brått upp och trodde klockan var 08.17 sommartid... men jag hade ju god tid på mig, planen var att vara i Vislanda mellan 8-8.30, återigen var jag ju framme några minuter sent. Parningen kunde inte gå bättre, det tog inte en minut från att vi steg in genom dörren förrens parningen var igång!
Dessa valpar ser jag mycket fram emot! 30 maj hoppas jag de kikar ut.

Passade på att handla i Vislanda... Sinlac gröt till Beatrice... det är det enda som hennes mage verkar tåla, det går att blanda i majspuré eller morotpuré, men all annan mat kräks hon av, inte lite utan kaskadkräker, hmmm.

Väl hemma möttes vi i dörren Hannes och jag... Han och Robert skulle på maskinvisning... ja, det blev en dyr affär för mig... ett par timmar senare kom de hem glada och lyckliga, med en broshyr och det visade sig att jag och Robert köpt en röjsåg ihop.... ja, se karlar! Undrar om de var mest lyckliga över "gratis" hamburgare eller röjsåg... men var hamburgarna verkligen gratis med tanke på ATT RÖJSÅGEN VAR DYR?

Jag hade planerat att åka till Huseby och eftersom jag lurat på Robert en idé så lurade jag med honom dit. Väl där så kom vi på massa nya idéer och vad dessa idéer bär vägen blir spännande! Tinna köpte lite smått och gott på påskmarknaden.

Väl hemma grillade vi revben, sååå gott! Vårt egna recept på revben är kalasgoda!
Vid 20 kom Veronika och Millis för att se om det var dags att para Sipp-Ann med Achilles... det var dock för tidigt.
Charlotte var och "hundnappade" Glimma ;-) haha, men Glimma är en bonnahund och gör bara tillfälliga stadsbesök ;-)

Imorgon börjar två nya praktikanter som läser djurvård på Ingelstadsgymnasiet, Maria Björk och Jelena. Maria Björks föräldrar kommer från Island, extra trevligt tycket vi.
Tinna & Lilja saknar Ida och Camilla!

Jag hade lovat blogga bilder på "Binkis och Neo" som jag tog idag efter parningen, men jag har glömt kameran nere  i köket och ska fixa de imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: