2010-05-23 ? 17:26:45

23 maj

20.48
Nu ska Ni få ett tips... som jag värdefullt fått av Lina & Götängens Cärla!
Djur med klåda/eksem/sår mm....
Koka ett par nävar färska groblad i en "potatisgryta vatten", ca 2 liter, låt svalna och dra.
På mina eksemhästar tar jag så en svamp och "dränker" in de kliande partierna. Det är verkligen susen.
Jag tror även Lina smörjer med ACO babyolja för att mjuka upp.
Själv kör jag med Bephanten barnsalva.
17.20
TACK FÖR ALLA FINA MAIL OCH HÄLSNINGAR PÅ BLOGGEN!
Idag har jag hållt MH på klubben, en blanding av olika raser, bla pappan till Binkis (Bianca) valpar, Boog. Det är intressant att se hur hundarna agerar i olika situationer. Jag kan inte nog framhålla att det är en beskrivning, inte ett prov!
Igår hade vi en underbar dag i solen, grillade på kvällen och myste. Ikväll blir det nog lite grillning också. Hannes är ute och snickrar och jag ska sätta mig och ringa lite... dags att verka hästar, så jag ska be Janne komma.
Kommentarer
Anonym

Kul att du använder avkoket på Groblad. Det är zuperduperbra!

2010-05-23 @ 20:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: