2011-08-10 ? 22:45:33

Brrr så kallt!

Brr vad kyligt för att vara augusti! Vi har haft en lite kräftfest ikväll, mycket enkel med lite paj, bröd och kräftor. Hannes och jag fick bara några stycken, för barnen åt som om det vore godis!

I helgen har jag varit på IPO-läger med Hippie! Jag är ju en ganska "avslappad" förare till mina hundar... eller nja, Glimma kan ju inget alls, däremot har hon lärt sig härma Hippie.. då gör man rätt... så säger matte godis... så sitter hon fint.... hon kollar ju dessutom ganska mkt på hundprogram.... kurspoäng?

Men iallafall så var jag i Alvesta fre-söndag.... man kan väl sammanfatta det.... väääääldigt bra hund.... vääääldig slapp ägare... jag har liksom aldrig behövt lägga press på Hippie, hon har ju alltid jobbat väldigt bra... men ska vi nu försöka komma någonstans så är det ju dags att börja jobba lite. Framförallt la vi mkt vikt vid skyddsdressyr, vilket var väldigt nytt för Hippie, under helgen gick det väldigt bra, men på första träningspasse igår märkte jag att det blev en viss oro i henne,  lite låg, lite oro i bettet, men till andra passet hade det lagt sig och hon var åter med på noterna.
Ronderingarna har blivit riktigt bra, hon har inte någon tendens till att tjuva längre. Kan ju berätta hur mkt som helst, men bilderna nedan säger ganska mkt om hur bra hon gick.

Valparna är härliga, idag har de varit ute för första gången i hela trädgården, man kan säga att det var fyra pojkar med viftande svans som gav sig iväg åt olika håll, andra gången vi hade dem ute hade det precis ööööösregnat och temperaturen låg på ynka 10 grader, ut kom fyra killar som satte sig och huttrade i gräset, brrr så kallt om magen... har Ni ingen hårtork till att torka iallafall en liten lekplats. De biter och sliter hårt i sina filtar... mycket roligt! Äter som små hästar och brottas0

Jo, jag måste berätta, det går såååå bra med Katty! Vilken härlig liten katt! Jag har aldrig varit en kattmänniska, men är så förälskad i denna lilla varelse.
Jag var ju lite nojjig, hur skulle det gå med Hippie, efter mkt om och men lyckades jag få Hippie att inte BITA IHJÄL Katty på lydnad.... men så kände jag, att vi kan ju inte gå och passa på Hippie dygnet om om vi ska ha en katt (Hippie har alltid haft ett väldigt kattintresse och blivit alldeles låst)... så jag gick ut med Katty i lilla stallet och tog hundarna med mig.. liksom, måste testa, så är jag och fixar och donar och märker ganska tydligt att Hippie upptäckt Katty, hör ett intensivt bytesskall från stallet, plus att Glimma är alldeles ivrig.... skyndar mig bort... vad ser jag, Katty bröstar upp sig i stalldörrarna och Hippie tar sig inte förbi. 12 veckor gamla Katty, en väldigt bestämd lite kisse har vunnit matchen "bitglada Hippie-Katty.... att Hippie inte bangar på att bita... vet ni nog... men nu spatserar Katty i godan ro runt inomhus och på gården, äter till och med upp Binkis mat om hon kommer åt, rivs inte och dummar sig, utan bara väldigt bestämt..  hehe valparna såg henne som en nyfunnen syster!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: