2011-12-26 ? 20:54:54

Annandag jul....

Visst är det konstigt.... man förbereder i 23 dagar... MINST inför julen och julafton... så är den över på nolltid!
Ja och julefrid är det ju knappt, snarare ett julmaraton!
Vi firade lillejul hemma.... men ett färre antal delikatesser... bara familjen och Gustav.
Så var det traditionsenlig julafton, men kyrkan på förmiddagen... så hem till mamma & Rolf... glögg före lunch.. så mammas julbord... där inga rätter uteslutits sedan min mormors mors tid... jo, förresten, grisfötterna är borta....

Så kom ju tomten... just när mormor var och matade Rosas kisse Mojsan! Så typiskt!
Hannes hade ansträngt sig extra och packat in alla mina paket in i flera paket och lådor... Jag fick massa fina presenter, framförallt en ny välbehövlig tekanna :-)
Så fick jag nya ridskor av min mamma, hihi kanske var de mer välbehövliga än tekannan?

Hannes fick iallafall en "weekendpaket Romantik" av mig.... han vet bara inte vem han ska ta med sig och bo i svit, dricka champange och äta fin mat med ;-)

Imorgon flyttar Rosas lille häst in hon oss, Dag-Otto heter han... undrar vad mina flickor kommer gilla denna herre.... de är ju inte vana vid valacker.

Glimma löper för fullt... Binkis förstår inte varför Glimma inte vill göra barn med henne..... om några dagar är det dags att träffa Ajax. Blir ju perfekta vårvalpar!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: