2011-01-10 ? 22:12:39

10 januari

Två veckors julledighet är över!
När jag började jobba i höstas längtade jag efter julledigheten, men det kändes bra att vara tillbaka idag.

Stackars Beatrice har varit sjuk sedan före lucia, hela Islandsresan och blev sämre när vi kom hem. Hoppas det vänder nu. Hon är inte på sin tredje penicillinsort.

Island var helt okej, vi hade dock glömt hur mörkt det är där såhär års! Julen och nyår firades med Hannes familj. Lilja blev dock vettskrämd av alla raketer.

Klockan är lite mycket för en längre blogg, men an sak som slagit mig.
Jag skriver lite allt möjligt på facebook... Bla nyligen skrivit att både Fixa & Fenix är röntgade med HD A. Har inte fått så mycket kommentarer på det.
Ni som är medlemmar i gårdshundsklubben, noterade Ni senaste HD-resultaten, läsningen kan vara bättre.

I helgen hade G. Ixon stora framgångar i Göteborg och BIR-placerades, på en av Sveriges största utställning. Vad mycket grattis vi fick! Det tackar jag givetvis för!
Men är det viktigare att vara vacker än frisk i sin kropp?

Detta var ngt som slog mig, mina egna tankar!
Kommentarer
Helena

Klart att den fysiska hälsan är viktigare, jag om någob vet det.. Min finaste, snyggaste hund jag haft var ju en barn-bitare ( vet ju inte om det slog slint..), den som vi haft som oxå kunde blivit riktigt bra, var en Jack Russell-tik, skit fin exteriört men vad spelar det för roll om hon hade gener och ett sätt som gjorde omöjlig? Den bästa hunden jag haft, var en blandras med höftledsfel.. Så jag förstår hur du tänker.. Det hjälps ju inte om hunden är dumi huvvet-även om den råkar vara snyggast i stan liksom..

Stort Grattis till alla framgångar som uppfödare, se där täckte jag allt =)

Kramen

2011-01-11 @ 07:50:46
URL: http://balstavidlund.blogg.se/
Challe

Götängens hundar är snygga, smarta och friska! De har allt =)

2011-01-11 @ 14:48:58
URL: http://azahara.blogg.se/
Rosa

När det gäller Ixon o Iza är dom ju försmå för att HDröngas än så då går vi på det yttre så länge.

Alla kanske inte har koll på vad HDröngen är. Du kan ju återigen berätta om det o samtidigt kan du ju skriva vad MH är oxå. O vad du anser vara viktigt i dessa två saker utifrån ditt kennelseende. Det kan ju vara därför det inte skrivs så många grattisar på HD.....

2011-01-11 @ 16:03:51
Lina & Cärla

Skönhet är BONUS!



Jag såg statistiken på HD i senaste gårdshunden. Skrämmande! Med tanke på hur få som röntgar är det ännu mer skrämmande hur många C det finns.



En frisk hund med bra mentalitet och som har egenskaper som är rastypiska är guld värd.



Jag kan tänka mig att det finns tre orsaker till att grattis på hälsa uteblir:



Det yttre prioriteras allt mer, även i människornas värld...



Det finns alltid uppfödare som har svårt att ge sina "konkurrenter" beröm...



Vi som köpt hund från Götängens är bortskämda!!! Vi har fått allt samlat i samma hund och kanske tar egenskaper och hälsa för givna.



Kram Lina

2011-01-11 @ 16:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: