2011-05-17 ? 21:18:57

Dålig på att skriva

Jag skriver så mycket på jobbet, så bloggen faller bort! Men det känns iallafall som att Ni uppskattar bilderna?

Vad händer?

Glimma är tung, trött, har ömsom enorm aptit, ömson verkar hon må lite tjyvtjockt. Hon har dessutom fått lite humör (dvs att hon säger ifrån när Hippie släpar omkring henne i nackskinnet).

Hippie är lika vild som alltid, träningen funkar kalas,

Saga är zuperdupertjock, inga valpar, bara korv, köttbullar och smörgåstårta.

Binkis  parades andra helgen i maj, dräktig hoppas vi!

Själv rider jag för fullt, känner att jag hade behövt en annan ridhäst än Freyja, hon är så frukansvärt het (om ngn tänker aha.... det är jag van vid, så är hon troligen hundra gånger värre). Av alla de hundratals (1000?) hästar jag ridit/tränart/tävlat genom åren, har jag aldrig upplevt maken till häst... När övriga hästar galopperar ökad galopp, ligger hon i ökad tölt.

Nafna år andra sidan ä ljuvlig, fager som en drottning under ryttare, glänsade korpsvart svävar hon fram i mjukaste tölt.

Tindra är sällskapsdam åt Sleipnir, så hon är på Ledet och har det så bra.

Lind & Disa är fortf på foder, utanför Bor.

Denna vecka åker mamma & Rolf med några hästar till Gotland och rider.

Lilja och Beatrice mår toppen, Tinna däremot har haft hög feber (runt 40) sedan en vecka tillbaka, hon äter penicillin, men febern vill inte riktigt ge sig.

London var uuuuuunderbart! Fast det syntes väl på bilderna?

Till helgen är lilla Timjan leveransklar, jag har dock valt att placera henne på foder hos mina grannar Emelie och Jotham, som jag nämt tidigare passar det inte mig att ha många hundar, utan hellre hos fodervärd där varje hund får 100% uppmärksamhet och kärlek istället för att dela med med många andra hundar. Här hemma har jag min Hippie 100% och Hannes ger Glimma 100% (ja, givet så är de våra ihop).

Just det, viktigt! Tillägg till utmaningen!
Den Götängenshunden som först når 160 poäng i lydnadsklass 1, erhåller 100 poäng extra!
Det kommer dessutom bli lite förändringar inför kommande året, bla off utställning kommer ge mer än inoff, lite ändring på agilitypoängen. Dessutom kommer Timjan få räkna poäng.

Avslutar med en bild på Fenix

Fenix rosetter efter helgens utställning, kritik:
"Bra storl. Korr bett. Rastyp huvud. God front. Tillr bröstdjup. Välvinkl fram, ok bak. God päls. Bra rörelser fr sidan o bakifr. Ngt paddl fram. Trevl temp."
Fenix fick HP och BIR. (Bhkl 1)

Kommentarer
Helfena

äntligeen lite att läsa! tack!

2011-05-17 @ 21:28:50
Challe

Grattis Fenix!!!

2011-05-17 @ 21:46:06
Götängens Ixon, Neo & Ida

Grattis Fenix! Vart var utställningen?

2011-05-18 @ 06:59:02
URL: http://idasgardshundar.blogg.se/
Anonym

og hvem var dommer ? officiel eller inofficiel ?



men flot kritik i al fald

2011-05-18 @ 11:22:18
Elisabeth

Hej!

Jag visade upp mig på en inoff utställning i Ödeshög, domare var Andreas Qvist. Fenix

2011-05-18 @ 12:56:48
Rosa

Grattis Fenix till toppenresultat!!

2011-05-18 @ 19:05:33
Lina & Cärla

Roligt med uppdatering. Förstår att du inte hinner och orkar skriva, men när du gör det är det väldigt roligt att läsa!

2011-05-18 @ 21:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: