2011-10-27 ? 21:54:34

:-(

Jag vet att flera av Er uppmärksammat vad Minna (Lokes numera fd ägare) skriver på sin blogg. Jag känner att det är rent förtal, även om hon har rätt till en åsikt, även om jag inte förstår varför hon måste skriva så på sin blogg. Jag och Minna har endast haft kontakt via facebook, närmast dagligen, jag har kontaktat uppfödare och medlemmat i rasklubben i nora Sverige för hjälp med omplacering av Loke, Jag är så besviken, jag har haft kontakt med Minna nästan på varenda dag och verkligen försökt hjälpa henne. Vad hon beskriver med tågbiljetten, är attjag erbjöd mig att ta hem Loke (min mamma skulle hämta honom i Uppsala) för att underlätta för Minna, avsikten var aldrig att tjäna några 12 000, men upplyste henne om att sälja är inte så enkelt. Hur eller hur, ge inte Minna mer syre åt elden, jag är så lycklig över att Loke ikväll flyttat hem till Monika och hennes labradortik :-) Jag föder inte upp hundar för att tjäna pengar.... jag har bokföring... jag brukar skoja och säga, det blir en happy meal till barnen för varje såld valp, ungefär så exakt är det.... Jag är intresserad av avel, jag älskar att följa de valpar jag fött upp och hjälpa så gott jag kan. Om någon mer känner... näää jag får för lite hjälp... säg till... jag ska göra vad jag kan och Ni vet att jag gör det med glädje. Tur att jag har kvar konversationen mellan mig och Minna, så jag kunnat gå tillbaka och se om jag sagt något som kan missuppfattas.. men näää, inte... http://minyaa.blogg.se är Minnas blogg Jo, just det... jag har blandat mig i försäljningen... bla har jag berättat massor om föräldrarna... pappersexercis mm... det är inte bara att ta pengarna och lämna över hunden... man måste besiktiga osv. Förresten vad tycker ni... ska jag låsa upp blogggen... trivs inte med min låsta blogg... sedan funkar det inte för endel att logga in!
Kommentarer
ille

Låsa upp eller ej måste du känna efter själv. Om du måste godkänna alla kommentarer innan de syns så vore det ju bra kanske?



Ang det andra dramat..jag som följt det hela genom att läst alla inlägg (även de som nu är raderade) på Minnas blogg,så var det inte svårt att lista ut vem som bär skampåsen ;-)

Är man inte redo för en hund övh,så spelar det ju ingen roll vilken ras eller ålder man väljer....

2011-10-28 @ 08:26:18
Tessan

Vad trött man blir! Det som slår mig när man läser hennes blogg är att hon skäms över sitt "misstag" men inte vill erkänna det o lägger skiten på dig. Det är ju inte så svårt att vinkla saker till sin fördel bara man vill...

Försök att inte ta åt dig Ninni, du är en jättebra uppfödare som lägger långt mkt mer tid o energi på dina valpköpare än de flesta andra uppfödare!

2011-10-29 @ 04:31:19
URL: http://goljahult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: