2011-09-18 ? 18:21:32

18 sept

Puh! Då har vi startat IPO 1! Till att börja med så var det inte jag som anmälde oss... jag vet fortfarande inte... men för ca två veckor sedan upplyste mina klubbkompisar om att jag stod på startlistan i IPO1.... anledningen till att jag inte anmält.... är att jag tycker spår är uuuuurtrist... så jag har typ spårat med Hippie en handfull gånger sedan jag köpte henne, 3 av de 5 har det gått dåligt så jag har lagt det på framtiden.... sedan har jag bara kört frittfölj, inkallning och sättande under gång.... dvs inga apporteringar eller framåtsändade.... framåtsändande för jag har varit för lat och apporteringar för att Hippie har inte gillat det... vi har bara tränat det roliga.... det roliga i skyddet, dvs ingen skyddslydnad eller kontroll utan med avslappnat bitarbete för skojs skull... men så var vi på läger i augusti och fick pyngel från figuranten, skamligt att en så bra hund har en så lat förare.... han frågat tom flera gånger om han inte kunde få låna henne ett år och tävla....
Så senaste månaden har vi skärpt till oss lite, men inte mer än så.... så för två veckor sedan så skulle vi ju plötsligt tävla.... hallåååå! Dags att lära in hur mkt som helst... så vi har spårat, massor! Men ingen hund får spårkondis på två veckor, eller lär in att påvisa apporter.... Så i torsdags spårade vi med spårlina för första gången, på tävlingsdagen hade vi liggtid 20 min för första gången.... det var även första gången utan föda... men hon var bra, dock föll hon på kondisen men spårade ihop 80 poäng.

Att tillägga var att hon började löpa i torsdags.... Hippie och löp är ingen bra kombination. Så lydnaden var det sämsta hon någonsin gjort, hon hade bara efter ha väntat i bilen med resterade hundar körde skydd och lydnad, bara ett mål, att köra skydd, hon var så loj och gjorde det mesta fel, vi skrapade ihop 74 p och klarade oss med 4 ynka poäng.
Men, men.... vi klarade ju det även om poängen och programmet var det sämsta vi någonsin genomfört.

Skyddet, vilken hund hon visade att hon är! 96 poäng och helt fantastisk. Om jag lyckas ska jag lägga in det på Youtube!
250 p och en andraplacering....

Idag är Hannes, Glimma och Binkis på sin spårkurs i blodspår, han messade nyss och var alldeles uppspelt över hur bra de båda spårade! Härligt!

Beatrice och jag har spenderat eftermiddagen i stallet, Beatrice talar om för Freyja att man ska bajsa ute och inte inne, mockar och fyller på vatten, men stor omsorg sköter hon fodringen och mäter allt foder noga. Så har hon ridit en lång sväng... Beatrice är fåordig av sig, men är tydligt med "långt, långt, långt" och rida fort! 500 meter har hon töltat på Lind.

Nu blir det parning för Hippies del nästa vecka, alltså ingen utställning i bruksklass i Växjö....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: