2011-09-19 ? 22:24:42

Dagen efter...

Tack skall ni ha för alla härliga kommentarer, på grund av dem blev bloggen en av de mest kommenterade igår:)
Även om jag ser på Ninni att hon tycker inte om min nybörjartur inom bloggvärlden så kan jag inte vara sur på henne. Det är allt hennes förtjänst att jag anmälde mig till denna kursen över huvud taget.
Jag hade som många andra gått och velat men inte tagit tag i det. Men på grund av hennes påtryckningar så anmälde jag mig och ångrar inte att ha gjort det. Detta är faktiskt roligt. Därför tycker jag att ni som går i funderingarna att göra något med eran hund, häst ja eller egen träning skall ta tag i det och anmäla er. På något konstigt vis är det just anmälan som är det svåraste sedan börjar det roliga.

Förresten hade Ninni varit effektiv under tiden jag var på kursen. Hon tog hand om barnen och bytte slang och munstycke i våran dusch. Men hon tyckte ändå att det var lite dumt att man inte kunde hänga upp munstycket i den befintliga anläggningen vi har. Jag gick in för att titta och beundra hennes hantverk. Då upptäckte jag att hon hade vänt fel på slangen och kopplat munstycket vid den endan som skulle kopplas till kranen. Ja jag förstår varför Gud skapade mannen tänkte jag;.)

Båda mina hundar har varit ganska ointresserade av skanken som jag la ut vid slutet av spåret. Fast jag fick Glimma till att bära den ca 50m första gången vi var där.Binkis var däremot nästan lite smyg när jag försökte få henne till att leka med den.  Kursledarna har varit duktiga att ge tips och råd så som att man skall försöka få dem till att leka med skanken eller kampa med den. Men de har också sagt att det är helt normalt att de inte är så intresserade av den i första början. Det är tydligen inte ovanligt att hundar är just måttligt intresserade i början men kan senare bli helt galna i skanken och tom tugga den i sig tills inget är kvar annat än ben.

Efter att vi har gått spåret har vi samlats i en klubblokal och gått igenom dagens resultat så såom vilka hittade skanken hur vi upplevde att hundarna gick i spåret om de gick till baka i spåret m.m. Där blir det alltid lite snack självklart och man kommer nog att veta ganska mycket om vissa indevider vid slutet på kursen kan det kännas:) Kursledarna berättade också att det finns flera olika typer av spår så som spår med uppehåll. Men jag tänkte kanske att om jag är duktig så kan jag ta det lite senare. De har också kommit med förslag på böcker man kan läsa om man vill gå mer in på djupet.

Det blir allt för idag!
/Hannes
Kommentarer
Ninni

Hallå! Den borde ju varit märkt med upp och ner... Alt att det inte borde gått att skruva i på båda sidor! Men den är iallafall smart med färgerna :) sparade du kvällens mikro-historia till imorgon?

XXX N :-)

2011-09-19 @ 22:35:48
Karin Berge

Nä nu vill "Sundsvall" höra om mikro-historien! Kom igen Hannes!!!! :)

Bjud den bortsprungna norrlänningen på ett skratt :)

Kram på er!!

2011-09-19 @ 22:55:52
URL: http://berges.blogg.se/
Ida

Det är absolut inget fel om de inte vill ta skanken, men för Neos del så spårade han bättre när han var mer intresserad av skanken. Neo & Ixon va inte så intresserade av skanken heller så jag klickade in den :)

Jag ger dem alltid ett "byte" när jag tar skanken, men det gör troligtvis du me :)



Ninni, säg som det är, du gjorde det me mening, vände på slangen alltså, så att du slipper göra det nästa gång ;)

2011-09-20 @ 10:02:31
URL: http://idasgardshundar.blogg.se/
Hannes

Här kommer micro-historien!

Varför fick inte blondinen micron igång???

Hon hade glömt att stänga den...:)

2011-09-20 @ 10:15:18
URL: http://www.ecskog.se
Lina & Cärla

Hannes...det är PRECIS som du säger.... Det stora steget är att anmäla sig till en kurs och metalt avsätta tid. När kursen sen startat är den enda funderingen "-Varför har jag inte gjort det här tidigare?"



Fortsätt berätta om hur det går på kursen!

2011-09-20 @ 19:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: