2012-08-17 ? 09:03:47

Irriterande app!

På förra telefonen funkade inte blogg.se appen och inte heller den nya, MMS-funktionen har de inte heller kvar, med andra ord, logga in på datorn för att blogga.
 
Igår  var jag hos läkaren... skulle till en reumatolog, men det var visst en vanlig läkare , på reumatologen.
Har ca 1 år haft problem med ont i leder, stel, leder som svullnar och särskilt efter ridning eller haft hund i koppel. Så har det blivit sämre. Eftersom jag har städigt höga levervärden och hud-psoriasis villde läkaren på VC kontrollera mina leder.
Senaste veckan har jag har svårt att gå på vänsterfoten, vaknat om nätterna för jag haft så ont.
Så träffade jag läkaren igår, bad mig berätta om mig själv, jobb, hobby osv.
Berättade lite om jobbet, att jag har två hästar jag rider regelbundet, ibland 3, med andra ord 8-10 km 4 ggr i veckan. Att jag har hund, att jag vanligen går eller cyklar 4 km/ dag, ibland mer eller mindre, men jag tränar ju lydnad eller spår med.
 
Så undersöker han, bla lederna och tycker jag är stel osv... så säger han att han föreslår att jag ska börja motionera, kanske 20 min promenad två ggr i veckan, jag bara what, börja promenera??? Hörde du inte vad jag sa just? Så ska jag ta alvedon, och återigen så har jag tagit Naproxen  och flera andra tabletter och det hjälper inte...
Nä tack, tror jag går tillbaka till VC trots allt... eller ja, haltar...
 
Desto roligare så är mina ungston fantiska, särskilt Disa går från klarhet till klarhet!!! Jag kan tölta hur långa sträckor jag vill och hon vinklar redan knäet 90 grader, wow!
 
Snabbräkning, Sagas små valpar kommer ju vara leverensklara lagom till julhelgen! Späääännande!
Kommentarer
Anonym

Fast Ninni, det där ska du ju inte acceptera! Kräv att få träffa en reumatolog.

2012-08-17 @ 09:26:29
Mimmi

Ville inte va anonym på förra kommentaren:)

2012-08-17 @ 09:28:18
Små fötter by sodamaze

Märkligt att han rekommenderade dig motion om du beskrev det likadant som du skrev i bloggen.

2012-08-19 @ 11:25:08
URL: http://www.sodamaze.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: