2012-02-29 ? 08:57:46

God morgon!

Igår kväll var det träning i Alvesta... Hippie var lika härlig som alltid! Det är en förmån att få arbeta med denna hund. Känslan, intensiteten, exaktheten är fantastisk. Vi valde ju att inte köpa en valp efter henne, finns fortfarane en tik osåld, Kiwi.... och en liten del av mitt hjärta säger att man får inte fatt i en hund som Hippie, så enkelt... men tiden för en valp finns inte... inte en mallevalp... Inte i och med att Hannes vill ha sin wachtel... om jag nu kan hitta en uppfödare jag gillar.  Fick tips på lite nya namn... de jag ringt innan gillade jag vare sig vad de beskrev om sina hundar eller deras krav. En skulle ha 2000 kr utöver köpesumman som skulle återbetalas efter första jaktprovet... Sa att det kunde han glömma, antingen säljer man hunden eller inte, finns massor av anledningar till att man inte ska gå med på ngt sånt. Köpt hund är min hund, sedan vet jag ju inte vad uppfödaren  är för en kille, han kanske blåser mig på 2000 kr? En annan ville han handpenning innan valparna var födda... nästa var 100% säker på att tiken var dräktig, hon var parad förra veckan... jösses...
Jag har faktiskt tackat nej till en erbjuden gråhundsvalp... efter uppfödaren gladeligen tog emot blivande valpköpare när valparna var 4 dagar...
Stackars Hannes.. han lär ju aldrig få en jakthund.

Glimma mår fint! Äter sånt hon gillar och är gärna ute i stallet och jagar möss. Vi ser inga tecken på att förlossningen skulle vara i antågande... men tikar är olika och det kanske blir så att det går fort. När hon själv föddes, låg gammelhusse och vilade middag och "Saga" (Ambra) låg på hans axel och sov, så gick plötsligt vattnet och snart var första valpen född.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: