2012-02-27 ? 20:26:48

Tandis och Glimpan

Idag var det återbesök hos tandläkaren... det känns ju alltid sådär att gå dit... lite dyrt och lite ont. Men turligt nog, så såg Challe till (Azahara och Juli-Juvels matte) till att jag fick först bedövningskräm och sedan bedövningsspruta. Så fixade de båda tänderna och man känner sig tacksam att de finns.

I eftermiddag gick Rosa och jag en skogsrunda med tapper skara med oss, jättetrött Beatrice på ryggen (bärryggsäck), Glimma i koppel, DagOtto i grimskaft och Hippie lös. Otto, lite sur och motig, Glimma rund och inte helt nöjd över koppel... så Hippie som studsade fram 4 km.
Glimma får inte vara lös nu inför valpningen, risken är att hon rymmer och skaffar lya utomhus (dock lockar husses garderob mer). Hon gar fortfarande inga flytningar. Däremot måste hon kissa hela tiden och flera gånger kissat inne. Det trycker på i magen. Matlusten är sådär.... gärna leverpastej, men inte blodpudding.
Binkis däremot tror jag kommer dröja framåt nästa helg.... i och med att hon troligen parades för tidigt första gången och är omparad flera ggr, så kommer vi få en liten paus...

Hur vill Ni att jag valpbloggar... temp? Vad vill Ni veta?
Iallafall blir det fokus på bloggen på Glimma tills hennes valpar är födda, sedan Binkis :-)

Kommentarer
Gunilla

Vill veta "allt". Skriv så mycket du orkar och hinner bland hundar, barn och hästar....Det ska bli så spännande att få följa!

2012-02-27 @ 20:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: