2012-02-03 ? 14:49:18

Vad jag gjorde igår!

Jag var lite "mobbad" inför träningen med Fredrik Steen av mina klubbkompisar... flera av de är ju på hans nivå... men har inte lyckats bli sockersöta tv-muffins... flera av dem känner honom sedan "innan han blev kändis".
Har gillat Fredrik... eftersom jag tycker Cesar Milan är "en ful jävel"... programmen är en bullshit. Alla Ni som bor i Växjö och missade möjligheten föreläsningen.... säger bara... VILKEN MISS! Jag gillar inte aga... man agar inte barn och inte sina hundar heller, man skall arbeta med sin relation med hunden. Cesar förespråkar dominans... jag förespråkar ledarskap... du blir inte ledare med skrämselteknik, du blir ledare för att du förtjänar det.

Iallafall.... slutade jobbet vid lunch och hämtade Rosa... Hippie med givetvis...  åkte upp till Tassar och visste inte vad som väntade.... men.... det var massor av folk och folk var som galna för att försöka få till en privatlektion med Fredrik, det erbjöds extra pengar och massa tjatande folk.

Så fort det var vår tur.. så möttes vi av ett leende Fredrik "åhh, det är sånt här jag älskar att jobba med"... alla andra hundar var "problemhundar", Hippie var enda hunden som var där för att få hjälp med träning... eller inlärningsmoment.
Vi tränade ingångar i lydnaden.. eller vi.. jag fick knappt inte ha min hund ifred för Fredrik! 75% av tiden hade han henne och hela tiden sken han som en sol... jag med... min hund ÄR FANTASTISK!

Vi stannade sedan kvar hela eftermiddagen och tittade påp sk. "problemhundar"... eller ja problemhundägare. Jag kan gärna gå in närmare på den... vid ett annat tillfälle.

Vi lyssnade även på föreläsningen... 10 av 10!
Efteråt kom han fram till min mamma... var hedrad över att få träffa grundaren till Götängens kennel och tyckte hon fött upp fantastiska schäfrar... det var lite skoj!
Men han lovade också försöka hinna komma till Alvesta och träna... men vågade inte lova ett datum eftersom han är enormt uppbokad...

Jag är kalasnöjd och vill bara hem och träna!

http://fredriksteen.se/
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: