2012-01-25 ? 22:08:58

25 jan

Jag vill hinna med min blogg mycket mer.... men facebook snor tiden och inspirationen! Så vill ni ta del av massor av bilder på hundarna... skicka en vänförfrågan på facebook!

Igår var det premiärträning "skarpt" gör Hippie. Hon är sååååå fin efter valpningen, förutom att hon tappat muskler, så märks det inte på pälsen! 12 valpar dom diat henne! Jag har aldrig sett en hund vara i så gott skick tidigare. Dock så har hon rakad svans och byxor....  för att inte avslaget ska fastna i pälsen.

Har jag förresten berättat att vi blivit uttagna till en privatträning med hundcoachen Freddie Steen? Inte som problemhund dock, utan hur jag "optimerar" hennes resurser på tävling. Det är en vardag mitt i veckan... men jag hoppas jag kan få med mig ngn som kan fota och att det är ok att fota.

Tycker både Glimma och Binkis blivit tjocka alla redan. Glimma kräks ibland på morgonen och är trött hela dagarna... Spännande!

Jag jobbade en vår med Reynir Adalsteinsson, den äldre, han dog i cancer idag... så en stor svensk avlare, Maggan Pålsson, har också gått bort, vet ej om det var idag eller igår. Hon har varit nere hos oss ett par gånger, det är två av några som betytt mer för mig i ridning och avel. De nådde båda en ålder åt det högre hållet, så är det alltid lika ledsamt och man känner med deras nära och kära.

Nu ska jag njuta av en kopp te och önskar alla en fin kväll!
Kommentarer
Elise

Åå vad roligt med en privatlektion för Fredrik, det skulle jag också vilja ha. Han kommer till Linköping och ska föreläsa i slutet av februari så det ska jag försöka gå på :)

2012-01-26 @ 13:48:50
Rosa

O hon har blivit så kärvänlig o gosig. <det gjorde henne gott o få en kull=)

2012-01-26 @ 23:24:44
Rosa

SJÄLVKLART så ställer jag upp som fotograf!!

2012-01-26 @ 23:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: