2012-07-26 ? 11:59:54

Träna!

Till år börja med... är galet myggbiten och det kliar så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Har testat aloevera, tavegyl och Lergigan... eftersom det kan vara levern som passar på å gnälla lite... inget hjälper... urk!
 
Jag utmanade mig själv, att ta tag i att börja spåra..  och för varje spår tar Hippie och jag en kantarelltur som belöning.
La ett spår med ca IPO-1 längd.... med tre föremål... kan konstatera att hon spårar enormt bra, men måste få mer intresse för föremålen.
Så på eftermiddagen blev vi medbjudna att träna med Emelie-Teije och Ida-Ixon..
Hippie var dundrandes på  och gick kalas... härliga lilla hund. Om ca en vecka ska vi hejja på Ixon som ska tävla både lydnadsettan och agility i Tollarp. Även Frida och Ixa-Ilona ska tävla agility.
Sedan är det ettt stort gäng utställningsekipage, Jarrax, Glimma, Lava, Binkis, Frigg, Jabba the Hutt, Mr Ixon Jr.... har Ni vägarna förbi Skåne, kom till Tollarp!
 
I eftermiddag kommer Janne och skor Tindra och sent ikväll ska jag, Emelie och Ida rida...  ska bli trevligt att komma ut, även om jag hade önskat mig en vildare och busigare häst. Tindra är snäll, väluppfostrad och vänlig.
 
Mina hundar trycker i skuggan, undrar om de skulle uppskatta vattenspridaren?
 
 
 
Kommentarer
Terry

Härligt med spår. hundarna tycker ju att det är så sjukt roligt. Svårt att få vissa att sluta fast man är vid mål och godis skål ;)

2012-07-26 @ 15:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: