2012-06-18 ? 11:23:58

När hjärtat bultar...

I fredag eftermiddag packade jag väskan... hundgrejer och onepiece ;-) och åkte mot Kalmar.

Så mysigt kändes det... bara jag och min fina Hipp!

Vi checkade in på Scandic och de har alltid så fint förberett för hundar... men bädd, matskålar, hundmat, tuggben, hundgodis... Var inne i en butik innan och kunde inte låta bli att köpa ett rosa strasshalsband till Hippie... och flera av hotellpersonalen kom fram och gosade med henne... såååå söt givetvis..

På kvällen åkte vi upp till brukshundsklubben och tränade... träffade lite trevligt hundfolk.. framförallt gick Hipp gryyymt bra...

Sedan spenderade vi kvällen på rummet jag och Hippie... goshunden sov på mattes axel och vi somnade gott! Så gick brandlarmet.. Hippie fattade först.. kikade på mig... hallå... vad händer.. hopp i kläder och hotellet fick utrymmas... Många var ju jättestressade, små bebisar och många gamla... men Hippie höll sig lugn.. Stod i ösregnet med alla människor, många fick ju inte ens på sig kläder utan hade bara täcke om sig.
Som tur var... gick allt bra och vi fick återvända till rummet... Vi lyckades somna om.. dock lite blöta i hår och päls..

På morgonen begav vi oss till brukshundsklubben för utställning.. Mötte kennel-brossan Eddie av Centaurus skulle ställas för att få sitt brukschampionat, det gick jättebra för honom, Very good!

Hippie gick fantastiskt bra i ringen, fick verkligen ut sina rörelser och imponerade på domaren. Han sa att såhär skall en brukshund röra sig för bästa hållbarhet osv.
Så när hon fick CERTET kunde jag inte låta bli att krama domaren... hihi.. vad glad jag blev!

Så efter utställningen... åkte vi ut till Svinö.. gick med Hippie lös, hon badade och hoppade i vågorna... gick en långa runda och jag kände sådan lycka över min fantastiska hund... Sååå underbart vacker och rolig hund jag har, hon har allt, hon är perfekt!
Kommentarer
Lina & Cärla

Stort stort grattis till dig & din fina Hippie! Förstår lyckan och stoltheten över henne. Kram!

2012-06-20 @ 08:12:57
Terry

Stort grattis. alltid roligt när det går bra :)

2012-07-06 @ 06:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: