2013-02-08 ? 12:36:00

en liten....

Tinna är helt förälskad i chihuahua och jag har ett par kompisar som har chihuahua och en av dem är uppfödare...
Så lite av intresse gick jag med i en chihuahua-grupp på facebook.
 
Sent igår kväll kom ett inlägg, AKUT behövdes tikmodersmjölkersättning till en nästan livlös liten tik, 70 gram tung!
70 gram är ju ingenting! Jag har ju alltid modersmjölksersättning hemma, ifall ifall, det ingår i mitt "nödpaket" med bla druvsocker, kalk och PRO Colin+. Dessvärre har vi ju inte haft förrän först 2012 ett någorlunda utbud på jourveterinärer inom 10 mils radie. 10 mil är långt om man har valpande tik, eller något skulle ske.
 
Så med den kunskap jag kunde bistå, druvsocker och modersmjölksersättning. Valpis matte fick droppa på hennes tunga det första dygnet. Nu är hon så stark så hon äter själv.... vägde sist hela 72 gram!
Lillan i mitten!
 
Kommentarer
Terry

Åh va härligt när det löser sig och att det finns både männisor och ställen där man kan efterlysa och få hjälp när nöden är nära...

2013-02-10 @ 11:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: