2013-02-04 ? 22:57:00

Tokdag och baklängesdag

Ibland har man sådana där omedvetet inplanerade maratondagar, när dagen närmar sig och man kollar i kalendern och överväger ska jag boka om, eller helt enkelt ta en dubbel kaffe och köra igenom den?
I fredags bleknade jag lite lätt, i ordinarie rutin skulle följande läggas till, tandläkaren, efterlängtad ridtur, frisören två barn, slå in paket (här kom dagens första kaos-tillägg, Tindra rev 10 meter staket), fixa staket (snabb bortlejd tjänst dock), köra två barn till kalas, hämta Tinna hos kompis, hämta de två små efter 60 min kalas för att åka på konståkning, (dagens andra kaos, en mkt hängiven Östersupporter meddelar att just parkeringen när ishallen ikväll är avsedd för fotbollsfolket.... Ruuunt hela Arenastaden, in i hallen, snöra, alla barnen ut på isen och flytta bilen från nuvarande felparkering... In i ishallen och en mamma kommer fram "du ser ut att behöva en kaffe"... Eh ja tack... 10 min snicksnack med en trevlig person jag aldrig mött innan.., och såg att kaffe, lär denna stressade mamma behöva. Sedan snöra av, iväg på Rolfs födelsedagskalas! Mm gott å bara komma hem till mamma mat!

Och nu till baklängesdagen idag... Jag hade mammas bil och hon min för min skulle på rekond. Hade bett om fast pris och förhandlat lite, mamma tappade hakan när mitt blev hälften så dyrt. Men på morgonen blev ngn dusch/vakna miss.. Och nya muslin var inte god. Ja ja humöret var inte på topp. Kommer till jobbet, bad hair day.... och ngn miss i kommunikation, från vem vet jag inte, kan ha missat mailet, så jag är sen till det nya konferensrummet. Sedan funkar ingenting, datorn bara strular, kaffe är inte gott, när jag väl ska hem får jag inte ens igång diskmaskinen på jobbet. Väl hemma skulle Beatrice och jag rida långt, snöstormen ven omkring och hon skrattade. Det var ju magiskt underbart! Sedan väl hemma, ville alla äta olika mat och slåss om ipaden.,,

Om någon ni sitter och tänker "hur orkar hon", jo desto mer jag gör för mina barn som är glädje (tre rätters middag är inte glädje), rida, åka skridskor, laga mat osv! Det är livets guldpunkt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: