2013-03-02 ? 19:51:27

Ridkärringar!

Idag var det dags för tur med "Ridkärringarna", som för dagen var 15 ekipage varav tre st av kärringarna var ovanligt långa, skäggstubb, basröst och plattbröstade... Har vi tre hankatter bland kärringarna?
 
Jag var lite i valet och kvalet om jag skulle åka? Delvis har jag ju tre att rida plus Lisa som behöver motion.
Safir var ju dessutom inte i behov av långtur idag och vilken unghästarna skulle jag välja..
Till slut bestämde jag mig för Safir...
Vid 9 i morse messade Rosa och var sugen på att hänga med., så vi bestämde oss för att åka med Tindra & Disa istället.
 
Det krävdes lite övertalning att lasta men vi kom till slut iväg.
Stona var båda helfantastiska! Detta vad ju första gången för båda hästarna.
På halva vägen stannade vi och grillade korv! Mysigt!
 
Ser fram emot nästa tur! Då blir det tre tårtor eftersom det var tre avåkningar idag!
Väl hemma avslutade jag dagen med en fantastisk tur på Safir! Tänk  vad lite kraftfoder, tillskott och boxvila kan göra!
 
 
Kommentarer
Challe

Nästa gångg SKA jag följa med oavsett vad jag har planerat. Låt mig inte slippa!

Svar: Hihi det är taget!
Om bloggen

2013-03-02 @ 20:06:25
terry

Åh va härligt. Det är så man önskar man var med. Kul att det är så många som ansluter. :)
Och trevligt med fint väder.

:)

2013-03-03 @ 07:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: