2013-03-17 ? 11:46:53

Rörd.....

Tack alla ni som troget läser min dåligt uppdaterade blogg! Jag blir alltid lika glad när jag ser besöksstatistiken.
 
jo... Åter till mitt förra inlägg...  man tränar ju alltid sin häst, tränar och åter tränar... Men hur ofta tränar man sig själv som ryttare.  Att våga släppa sin häst är inget tvunget, man kan be någon leda sin häst. Rida, blunda, känna sin häst. Något som jag har svårt för, är ryttare som måste använda tygeln och hästens mun för att hålla sin balans. Vad många inte tänker på att de med en enda smal tygel, håller sina 60-100 kg i sadeln, med tygeln som livlina. Är det fair? Inte nog med att hästen bär en ryttare som inte hittat balans i sadeln, den får även bära ryttaren i sin mun... Safir har inte mindre känsel i sin mun än Disa, han ha bara lärt sig att inte känna längre...  Och jag är helt säker på att det är något jag kan ändra på. Iallafall är det mitt mål!
 
SAfrika är egentligen är mjuk häst i psyket... Han måste bara hitta tillbaka dit.... Min fina 50...
 
I eftermiddag ska vi testa rida baracka... Det kommer bli riktigt spännande!
 
 
Kommentarer
Camilla

Håller med till 100 procent Rödull får ofta både
Trava och galoppera på helt lång tygel :)

2013-03-17 @ 12:44:47
helfena

Håller med! Vet du hur upprörd jag blev när jag frågade på en pay and ride om jag fick rida på mitt hackamore, och de svarade att då fick jag rida utom tävlan, för deras domare hade sagt att det blir en felaktig bedömning av hur hästen stödjer på tygeln!!! Sicket skitsnack! Man rider inte med tygeln eller?? Min häst kan ridas på bett, men hon och jag gillar hack, och varför ska jag byta pga dem? Aldrig. För mig och min hästs skull så slipper de oss, vi ska prova trec och bruksridning istället. Där är man välkommen som man är. Med det man trivs med. Kram på dig!! Och förresten, bläsa blev riktigt bra efter två veckor på hack. Nu är hon inte ett dugg tjafsig i munnen :-)

Svar: Härligt att det går bra för dig och Bläsa!
Om bloggen

2013-03-17 @ 16:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: