2014-03-30 ? 20:55:00

Fantastisk helg!

Helt plötsligt kom solen och hela världen började leva igen...
Från att egentligen ha legat i ide hela vintern fick man massa energi att göra saker ute.
 
Igår körde jag skräp till tippen, vi har rensat
massa saker i stallet som är i halvdåligt skick eller inte används. Tjejerna har fått stallskåp och äntligen lite ordning och reda. 
 
Malin följde med till ridskolan. Lilja ville absolut att hon skulle gå jämte henne när hon red Lilleman. Beatrice red Fonzie... lilja rider väldigt bra... Men Beatrice är extremt duktigt. Hon är fyra år och sitter i traven lika bra som jag. Hon studsar inte alls som de andra barnen utan gungar mjukt i varenda steg.
 
Efter ridningen tog vi fram utemöblerna och gjorde våfflor ute i solskenet. 
 
Idag har vi varit med mormor i Lilla Pene och tränat på banan. Vi hade med oss Lina, Fiffe och Ragna. Vi var lite osäkra på hur det skulle gå att lasta Fiffe, men med lite övertalning gick det. Han var lite osäker på banan i början men med lite ryttarstöd gick han otroligt fint. Tinna red Lina med otroligt intensitet och energi. Lina börjar visa enorma rörelser och tempon. Traven har blivit deN starkaste gångarten. nu gäller det bara att de lyckas med detta även på tävlingsbanan också.
 
 
Och jag kunde inte låta bli att rida min fina Safir.. barbacka... I jeans.. Med ett tvådelat bett utan nosgrimma... I både trav och galopp dansade han fram...
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: