2007-07-21 ? 11:39:50

På Svensson-semester!

SÅ nu är vi på camping i Karlskrona. Detta är äkta Svensson, familjer i alla likadan träningsoveraller, vandrar med antingen sin disk eller necessär fram och tillbaka.
I var och varannan husvagn bor det en liten bjäbbig hund. Vi har Ilona med oss och som tur är bryr hon sig inte eftersom dessa små bjäbbisar vanligen är kopplade... dock finns det en husvagn några meter bort från oss, som har två små ulliga saker som ägarna envisas har lösa. Dessutom verkar de tro att de hr världens lydnad (de verkar kunna gå fot i koppel). Varje gång man går förbi så far hundarna fram och skäller... då har jag ett läge där jag måste fya Ilona "ät inte upp ulltussarna typ", första gången sa jag till ägarna lite fint.. Ni bör nog koppla Era hundar... ägarna står varje gång vid förtältet i och viskar tyst "nej" till sina hundar som varje sig hör eller ser sina ägare... frågan är hur man ska formulera sig till sådana människor... koppla era hundskrällen annars kommer min hund säkerligen bita ihjäl båda Era hundar om det vill sig illa... eller ska man fint häva koppeltvång? Irriterande iallafall!

Vi har det ganska gött i den nya husvagnen, rymlig dusch, stor toa osv.

Jenny, vad gäller avelsverksamheten så är den väl inte off, att Otur är såld beror på "erbjudandet", som var MYCKET BRA! Tror inte du skulle tro mig om jag berättade hur högt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: