2007-03-28 ? 09:22:14

Onsdag

anneli har gnällt lite över på hur dåålig jag är på att uppdatera!

Ska se vart jag ska börja, fredags kväll.. med lammsteken var  mycket trevlig. Åh vad mycket avel man kan prata! Receptet, denna steken var färdigkryddat, men man kan späcka med vitlök, elller bara köra över med lite grillkrydda!
Lördagen var kanon, fick ju tillfälle att prata ännu mer avel! Men det förvånar mig vad folk har olika avelstänk!

I söndags så var det vårstädning på Häringeryd! Oj oj vilket jobb det är varje år! Rolf och Gustav hjälpte mig. Det är inte riktigt färdigt. Sedan red jag och Gustav. Stjarni är så speedade nu så Gustav hade fullt upp. Sara var himla fin.

Söndag em gick till stängsling, efter den där jäkla Per! Så i måndags kväll fick mina goa sto byta till fölningshagen. Vilka lycka, vilka galopprepor och bus!

Veckans kommentar kom från Tinna, "Mamma du luktar som mormors nya husvagn"... syftade på min parfym! Tinna älskar mormors husvagn.

Jag är sååååååå ressugen! Sunna är hos Veronika (Vaengur) och Ilona ska bo hos Chilli. Imorgon är det kurs i Vederslöv.

Dagens....

Sydsvenska Dagbladet:
Våldtäktsman dömd till 2 år i Eslöv.
(Fy f-n för att tvingas tillbringa 2 år i Eslöv!!)

21-åringen anhölls misstänkt för grov stöld av åklagare.
(Kidnappning då eller?!)

Nordvästra Skånes Tidningar:
Mannen dog medan kvinnan avled.
(Skillnaden är..?!)

Örebrokuriren:
Gynekolog hittade knarkgömma.
(Var?!)

Svenska Dagbladet:
Färre gökar i södra Sverige.
(Hur vet man det..?)

Ingen av de omkomna hade livshotande skador.
(Istället dog de av..??)

Uppsala Nya Tidning:
Högsta Domstolen prövar manlig omskärelse.
(Tur att man inte är anställd där..)

Bergslagsposten:
Inga spår efter skidåkare.
(Skidflygning?)

Huset som brann ned till grunden, blev totalförstört.
(Helt säkert?)

Ölandsbladet:
Mindre poliser till Borgholm.
(Vad är maxlängden?)

Helsingborgs Dagblad:
Vi skriver alt dåligare.
(Det jör vi vel inte!)

Dagens Nyheter:
Audis dieselversion av A8 imponerar med sin låga bensinförbrukning.
(Inte undra på att bensinförbrukningen är låg..det är ju en diesel!!)

Expressen:
Svältdöd blir vardagsmat
(Då är det problemet löst!)

Dagens:
Lam pojke bortsprungen.
(Hur lam var han sa du?)

Aftonbladet:
Arbetslösa har rätt till dagisplats.
(Då är de ju sysselsatta åtminstone!)

Polisen grep torsk i Fiskhamnen.
(Med kastspö?)

Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld.
(Yeah right!)

Östersundsposten:
Krockade med älg på motorcykel.
(Hade älgen hjälm?)

Falköpings Tidning:
Kritik mot hur sökande sköts.
(Dog dom inte direkt?)

Tre greps för våldtäkt på Finlandsfärja.
(Finlandsfärjan klädde sig faktiskt utmanande!)

Kommentarer
Anneli

Underbart Ninni! Nu är du på rätt spår igen! ;)

2007-03-28 @ 18:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: