2008-05-28 ? 17:00:42

Trädgård är det magiska ordet....

Gick ut igår kväll med den nyinförskaffade grästrimmer... i tron att Rosa talat sanning- trimma gräs är jättekul! Ah Rosa... eller inte.. det var hemskt, tråden gick av hela tiden... tog ju evigheter.....
All kirskål.... med vetskap att Malin ska komma i kväll i veckan... som verkligen lägger energi på att få mig trädgårdsintresserad... tänkte jag kirskålen måste ner.... hmmm hade behövt motorsåg...
Tänkte... Malin skulle nog kunna säga "kirskål är också en växt och den är fin på sitt sätt... låt den växa och frodas"... men nej... det sa hon inte ens om syrén-skotten (som jag dessutom försökte få Rosa rycka upp några och ta med sig hem).... så det är bara att bita ihop.... kill the kirskål.

Fick ner vinbärsplantorna och hallon... tror jag haft ihjäl jordgubbsplantorna...

Men som plåster på såren... åkte Tinna och jag och köpte lite sommarkläder till henne! Köpte en present till Gustav.. ringde och sa det.... gissa vad det första ha sa var "du har väl inte handlat för mina pengar va".. Vad tror han om mig.. skojade med honom förra veckan.. när jag hjälpt honom leverera traktorn, ringde jag och sa att jag köpt en häst åt honom för traktor-pengarna och tog en bild på Töfradís... Sa att jag trodde att han skulle bli glad... hihi...
Kommentarer
Rosa

Men Ninni då.... det ÄR kul att trimma det blir ju så fint efteråt. Och så händer det ju nått på en gång. Det är SÅÅÅÅ mycket tråkigare o rensa ogräs...
Jag lovar jag ska komma och hämta lite skott så du blir av med dom =)

2008-05-28 @ 23:27:05
URL: http://rosa-villanshojd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: