2008-10-04 ? 09:43:18

Lördag

Impad av dickolsen.blogg.se! Tidig morgon och redan två inlägg med flera bilder!

Hannes är ute och jagar, ringde mig på hemtelefonen 07.45 (väckte mig) och bad mig inte släppa ut hundarna för de hade drevet bakom vårt hus, sånt messar man, inte ringer om! Så hör jag det när jag vaknat och satt på telefonen!

Nej, om 20 minuter ska jag vara hos Emelie och träna hund, blir bara vi två idag, stackars lilla Binkis får inte vara med... Conny är däppt i däsan ;-))))))
Detta lär jag få igen på dickolsen.blogg.se 
Visste Ni, Conny är bra på photoshop, men hon kan bara fota urringningar och gräs! Har ett helt minneskort med urringningar och gräs, puh, tur att man bor rätt sida soptippen!

Conny, är jättetacksam för bilderna, till nästa år får du kanske med hakan och målet 2011 ögonen ;-)

Förresten, alla vet vad en vänstervarvare är va????

Conny, du har en poäng, har tänkt tanken!

19.47
Nicke, du har en poäng, men det vore roligt att sätta namn på urringningen ibland!

Det var bra träning idag, äntligen fick jag draget i linan som jag jobbat på! PXI (danska monstret) fick sitt första viltspår, hon blev lite skraj när hon hittade klöv i slutet!
Åkte hem, till simhallen, simmade och solade, bastade med Tinna. Så åkte vi och handlade, gourmet-Tinna köpte rökt lax, svart vinbärdsinlagd sill, räk och kräftsallad, citronkryddad varmrökt lax.
Kom hem, skulle rasta hundarna snabbt, gick iväg... rakt ut i skogen, kollade klockan (då hade jag gått och joggat), varit iväg 49 minuter, jag som bara skulle gå en kortis.
Överväger att börja plocka svamp som Conny, gå med en korg på vägen och leta alt. att plocka på Maxi, jag bara ramlar i skogen.
Tro det eller ej, Hannes hade lagat fläskfilé med kantareller och trattkantareller, guldstjärna.
Keit har hittills plockar 245 kg kantareller iår!

Nähä, väntar på att bli hämtade av ledet.blogg.se
Kommentarer
Conny

Nästa gång får du fota själv.....;-P!!!

2008-10-04 @ 09:51:06
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Conny

Nästa gång kanske vi ska tävla i sitt fint och inte SPRING!!! Vänstervarvare = hundutställare

2008-10-04 @ 09:58:59
Niklas

Det är väl inget fel med foton på urringningar! ;-)

2008-10-04 @ 13:55:44
URL: http://dickolsen.blogg.se/
jenni

og vi andre venter stadig på billeder fra kenneltræf

2008-10-04 @ 20:09:18
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: