2009-08-19 ? 09:49:04

19/8

14.55

Besviken är ordet... på Växjö kommun.
Skolbussen kom ju inte i morse, den var försenad.. Så pratade jag med rektorn, pga att det är så få barn som ska åka hem tidigt, så får Tinna vara på fritids till kl 14 tre dagar i veckan, sedan åka hem med skolbussen, de andra dagarna åker hon hem 12.50, jättebra, tyckte jag och den tiden på fritids skulle vi inte debiteras för (vi hade nämligen fått en faktura på fritids, men hon får egentligen inte gå där när jag är föräldraledig/sjukskriven). Men efter det samtalet lär allt så bra.
Så när hon skulle åka hem, visar det sig att hon får inte skjuts hem, utan ska bli lämnad på väg 23, vid vår postlåda. Hallå, är Ni galna?  Hon är 6 år gammal! Då säger kommunen att 6 år gamla barn ska kunna gå 1,5 km till skolbussen . Okej, det är en sak, men alla Ni som sett vår infart från väg 23 kan ju intyga att den är livsfarlig, ingen BUSS kan ju stanna där! Eller hur? Jo, men då ska bussen köra in på vägen och backa ut, återigen ännu mer livsfarligt, man backar inte ut i en backe med skymd sikt, inte med min dotter i bussen iallafall!
Hade det varit så att det hade varit säker på och avstigning, med exempelvis upplyst under vintertid, så hade jag köpt att man går med sitt barn till hållplatsen, men vår infart, som är liten, ej upplyst vid 90-väg, där ställer man sig inte mitt i vintern med en 6-åring, 2-åring och ett spädbarn i vagn!


09.37
Tinna är i skolan och Lilja på dagis och det känns JÄTTEKONSTIGT! Tinna åkte inte skolbilen i morse, den var försenad och jag skjutsade henne istället, men hem ska hon åka. Lilja var ensam på dagis både igår och idag, det känns konstigt att vara hemma ensam och lämna bort sin goding, hade ju hellre haft henne hemma, samtidigt som jag måste vila, det är så tydligt, mycket vila så går levervärdena ner. Även om de är högre är normala värden, så går de ner från jättehöga till höga. Liljas dagis är kanon, de har en pojke som kommunicerar med teckenspråk och personalen tecknar samtidigt som de pratar och Lilja har redan snappat upp massor.

Igår åkte Furia "Sally" till sitt nya hem, återigen grät Lilja krokodiltårar! Försökte hålla fast Furia, gömma henne. Lilla Lilja, hon är mycket mer fäst vid valparna än vad Tinna var i den åldern! Det gör ont i modershjärtat!

Freyja kommer hem igen, hon är lite för stark för sin fodervärd, så om någon är intresserad av foderhäst så finns både hon och Nafna. Funderade på Lind, men henne lämnar vi inte på foder utan satsar på att ha henne som ridhäst till våren.

En fin bild på Fenix, tack Gabriel, det är reda med dig och borstar Fenix tänder från början!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: