2009-11-06 ? 16:40:03

6 nov

16.31
Imorse var det iväg "tidigt" för att ta prover, ekg mm på vårdcentralen... jag hade ringt och hört mig för om jag behövde kanse boka tid när det skulle göras ekg.. men det behöves inte.. men några minuter över 8 så kom en sköterska (jag hade inte ens anmält mig i kassan ännu) och ropade in mig... hon hade mitt namn på lapp och visste att jag hade lite småbråttom, men tanke på Beatrice. Det kallar jag service... då hade de antecknat när jag ringde i mitten på veckan att jag skulle komma! Så först ekg, sedan massa blodprover.. sköterskan tog lite tid på sig, grejade, orolig för att sticka fel och behöva sticka med tanke på alla rör som krävdes.. frågade om jag mådde okej osv... ja, det är lugnt sa jag och fortsatte titta på valpbilderna på Humle och Linneá, alltså Achilles valpar.. För på vår vårdcentral hänger bilder lite här och där på Achilles, hans valpar och Russin... även på Malins schäfervalpar.
Så fick jag svininfluensasprutan, lite ont har jag i armen nu, usch!
Det tog 1,5 timme på vårdcentralen, precis när jag kom ut, kom Hannes, Lilja och Beatrice från BVC... Det hade gått fint, Beatrice växer och går upp i vikt.

Har jag berättat att vi ska para Aza i mitten av november... det blir hennes sista kull... innan hon ska storsatsa som utställningsstjärna ;-)

Får nog bli en sväng till apoteket när Hannes kommit hem, köpa lite alvedon!

Imorgon är det jakt för Hannes del, party för Tinnas del... :-)
Kommentarer
Anne

Skönt att det gick så snabbt!

Har en undring, bor Aza hos er eller har ni henne på foder någonstans?

Vi har planer på att låta Sally få valpar men det skulle bli lagom till vi ska ha bebis så jag drar mig lite för det...Vi ska göra en ny HD rtg på henne om en vecka.

Ha en skön dag! Kram

2009-11-07 @ 10:09:44
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: