2010-01-14 ? 11:17:21

Azahara hälsar....

Nu har jag flyttat till Häringeryd! Det är förstås mysigt hemma på Pianovägen! Men jag får erkänna att landet är lite skoj!
Jag har ju två mattar... vilket är inte är fel... det betyder mycket kärlek! Min matte på landet har dock inte lika mycket regler, så här får jag springa lös och busa... Fast matte i stan säger att i stan får inte hundar springa lösa, för det finns farliga bilar och hundar som inte är snälla. På Häringeryd är hundarna snälla! Glimma pinkade på sig när hon såg mig (landet-matte säger att hon blev glad, men jag tror att hon fortfarande är ett småglin, en pinkis). Tosse blev så glad, hon sprang på köksgolvet men kom inte framåt (jag vet, jag är deras bästaste kompis)!
Vi har varit i stallet och jagat möss, Glimma och jag är ett team (Tosse fattar inte att musjakt i stallet är kul).
Ett stort plus på landet, är KANINEN! Landet-familjen har en kanin! Den bor i en hundgård, jag satsar på världsrekord i kanin-stirrning! Jag kan titta hur länge som helst... Fast lite tråkig är den... den är för modig, den bara sitter två centimeter från mig och käkar. Kaniner ska ju hoppa!
Morsan är hos min mams på Pianovägen... det får ju helt enkelt gå... fast bäst vore om mams hade flyttat med mig hit. Jag har övertagit mamma Sunnas två dunkuddar. Landet-matte trodde inte jag kom upp i sängen med min stora mage. Hon sa att jag såg ut att vara "smidig som en valross"... Ett lätt skutt bara... så nu ska jag vila middag, blicka ut över kusar och kanin.

Bye så länge// Aza!

Kommentarer
Eva o Kasper

Åh, kanin att stirra på, vad kul! Själv har jag en katt som jag får stirra på ibland, men oftast hindrar de mig från det. :(

Lycka till med valrossmagen,

Kasper

2010-01-14 @ 11:22:24
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com
Challe

Åh, mammas lilla tjockis;) Sunna hälsar att det är alldeles utmärkt i stan. Här finns en skön lamullsfäll att ligga och mysa på! Massa nya dofter på promenaden, spännande att nosa på!

2010-01-14 @ 11:51:25
URL: http://azahara.blogg.se/
jenni

søde tykke aza

2010-01-14 @ 12:10:36
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Den stackars mannen

Fablernas värld är rolig :-D

2010-01-14 @ 18:14:16
Carina och Knutte

men goa stackars lilla!!! Aza och Knuttes valpar kommer bli fantastiska! fika snart?

2010-01-15 @ 18:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: