2013-09-01 ? 19:15:17

Mat och mys

 
 
Vi har haft en riktig slapparhelg och vart slappar man inte bättre om än på Eklöfsgatan?
 
Fredagen startade de stora tjejerna med bio... Gissa vad de såg?
Jag shoppade lite tillbehör till kvällmaten, förbi bolaget och köpte lite vin och en flaska whisky till Krille, med mina minimala whiskykunskaper blev både säljaren på bolaget nöjd och extra nöjd blev Krille.
Väl hemma gjorde jag älgstek som uppskattades! Sedan film i soffan, mysigt!
 
I lördags morse vaknade Bea tidigt och var ute på cykeln kl 8. Vi andra var inte riktigt lika piggelin. 
Framåt eftermiddagen åkte jag och tjejerna till Älmhult, lite Ikea och såklart Sean Banan! Vi hängde lite med Ida, Lennie och godingarna Izzie och Vincent. Izzie är en riktigt pärla, pratar och pekar! Vincent bara skrattar hela tiden.
 
Hemma väntade rådjursbiffar och vi hann inte starta filmen knappt innan jag sov.
 
Så idag har jag lagat sån mat jag älskar att laga, ett eget nytt recept.,, som kan som alltid sluta hur som helst. Men idag lyckades det, rådjurslår under salt-vitlök-rosmarintäcke, whiskysås och potatisgratäng. Till efterrätt chokladpaj, botten var smördeg med ägg och bakpulver, fylld med banan och choklad. Till det vaniljgrädde..
 Mysigt middagssällskap var Krilles syster Linda med familj :-)
 
 
Kommentarer
Ida Augustsson

Izzie tyckte att det va mysigt med lite Bea-Lilja sällskap efter att vi hade gått själva en stund :)
O det är alltid trevligt o tjöta en stund ;)

2013-09-02 @ 13:30:12
URL: http://idasgardshundar.blogg.se/
Challe

Ingen dålig whisky :-)

2013-09-02 @ 20:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: