2007-02-18 ? 19:29:10

Vab...

Då var det söndag kväll och snart är denna helg till sin ende… nästan lite poetiskt! Men helgen går fort likaså veckan fram till helg och tiden går så fort.

Fredagen var lyckad, vi lagde tillsammans något så enkelt, men gott, TACOS, med massa olika tillbehör. Angela hade med sig ett vin som jag aldrig smakat tidigare, grönt vin, lätt mousserande, otroligt gott… har kvar flaskan, ska köpa det fler gånger!

Vi badade länge såklart, Tanja hade först inte för avsikt att bada (skyllde på orkade ben) men kunde inte motstå den varma poolen utan lånade ett par shorts och hoppade i!

Kl  01 i lördags morse ( ja för efter fredag midnatt är det väl morgon) vaknade Tinna med maginfluensa och 40 graders feber! Hon var riktigt dålig och kräktes massvis. Så hela lördagen tvättade jag, hur många maskiner som helst med nerkräkta sängkläder, inte lätt att vara liten.. dessutom satt febern i och så fort hon åt eller drack så kom det upp igen. Idag söndag har hon inte kräkt men lite feber och trött.

Vi har även varit hästvakt åt Brá, mamma, Rolf och Gustav har varit hos Patrik och hälsat på, han fyllde år igår. Brá har enl distriksveterinär  (jag har inget vidare förtroende för dom) benhinneinflammation i alla fyra benen, ner i hovbenet, hon är varm i hovarna och har puls, dock inga symtom enl vet. Av fång. Hon har i alla fall behandlats en hel vecka nu utan några vidare förbättringar, hon är inte blockhalt längre, men övrigt oförändrat! Dessutom är hon gosig och gullig, tillgiven och det har man inte kunnat ”anklaga” Brá för innan, vi har haft henne i 11 år.

Venus är fortfarande i Helsingborg, det ser inte ljust ut men jag hoppas de kan rädda henne,  jag har haft henne sedan jag var 10 år och det gör så ont i hjärtat! Om vi måste ta bort henne, ska hon få dö hemma i sin hage på Marklanda och begravas här hemma på Häringeryd. Blir det så, så är tårarna många, hon är ju dessutom högdräktig och ska föla 14 april.

Från det ena till det andra…. Sitter med ett kort framför mig, fick i torsdags veta att en vän till familjen, Angelica, hon har bla köpt Milla av oss i början av 90-talet (ett sto från Neistastödum) och Venus dotter Júlia Vorsól. I alla fall är Angelica svårt sjuk i cancer och jag tänkte att jag skulle skriva några rader, kanske kan man hjälpa till med något, jag vet att en kvinna på Öland tar hand om deras hästar och försöker sälja några av dem. Hon har vid ett tillfälle sagt måste hon någonsin göra sig av med Milla, så kan hon bara tänka sig tillbaka till oss, Milla är underbar! En riktig ängel. Jag har vid flera tillfällen varit hos Angelica och hållt kurs, det är svårt att skriva ett sådant kort.

Tinna har just vaknat och vill skriva några rader:

Ggv ninni TINNA  HANNES GUOSTAV PAPPA DDINNNOSAURIE FRIDDDDDA ÅSE

JJJJJOOOOOHHHANNA

 

Så tar jag över igen, har jag berättat att Hannes ska opereras på torsdag, hans nyckelben har inte läkt, så läkarna ska ta ben ur höften och göra en protes till nyckelbenet, en flera lång timmar operation och tre månaders konvalescens väntar Hannes.

Imorgon måndag skriver Hannes tenta så jag ska vara hemma med Tinna… nu ska jag gå och göra laxbiffar med teryaki och salladslök… och nudlar förstås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: