2008-04-25 ? 09:07:00

Hur hinner andra?

Igår eftermiddag åkte jag upp till Lina på Marklanda. Hon bor i lägenheten ovanför mamma och Rolf, med sambo, tre egna barn(5-3 och Milton född 08), två bonusbarn (tonåringar) och sambo som jobbar massor. Lägenheten är så flott inredd, wow! När jag kom upp hade hon putsat in och utsidan (på andra våningen) på alla fönster och städat skafferiet... och såklart LAGAT MIDDAG. Lägenheten är alltid kliniskt ren, även om man kommer oanmäld på sämsta tid. Fattar inte hur hon hinner! Hon tvättar 3 maskiner tvätt varje dag... och viker! Idag fredag har hon sin städdag... eh va... städa vadå? Hon berättade att hon går rond varje morgon, med en liten korg med trasor och rengöringsmedel genom alla rum. Så har hon alltid hembakt, gör egna köttbullar, strålande snygg...
Själv har jag ett tvättberg, hundhår på mattan (dammsuger nästan varje dag), massor med tvätt att vika.... 
I tre timmar igårkväll gick jag lös på övervångingen, den är okej, men överallt finns små barbie-kläder, hundpriser  (om ni bara visste hur kul det är att leka hundtävling och här finns ju lådvis med båder hund och hästprisrosetter, pokaler och medaljer). Så hittar man en strumpa... en sked.... ett godispapper i något hörn.... tvätt-tvätt-tvätt....
Men inte sjutton rullade jag köttbullar igår... frysta IKEA-köttbullar hittade jag i frysen!
Dessutom åkte Lina med lille Milton en hel dag till Ullared.... har inte ens varit där! Jag ska ha det som mål iår, åka till Ullared innan 2009!
Kommentarer
jenni

kære ingrid
den slags mennesker kender jeg også, men hvad vil man helst ?

gøre rent eller leve ...? jeg vælger det sidste, så må rengøringen vente til et andet liv
men oprydningen tager jeg gerne, ellers er der ikke plads til at leve
jenni

2008-04-25 @ 10:34:53
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Anneli

Haha, jag kan hjälpa dig och vårstäda....! ;-)

/ A.

2008-04-25 @ 11:34:05
URL: http://brellir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: