2008-04-09 ? 20:35:27

Vad är det för zoo man bor på?

Tanken var att jag skulle rida.. ja och hoppa Stjarni, direkt när Hannes kom hem. Men Lilja var ledsen så det blev ingen ridning.... Iallafall, tog med mig hundarna (efter ha hämtat Saga på höskullen i lilla stallet, där hon klättrat upp för STEGEN, för att "umgås" med katterna).
Hade iallafall Sunna kopplad.... hon ville inte lämna katterna för skogen... katterna som tyvärr inte springer hur hon än försöker... Fast jag tror de börjar bli trötta på henne, så innan hon åker hem till Marklanda har de säkert börjat springa.

Binkis var mest som ett vitt streck i skogen, hoppade på stenar, runt mig och Saga.... stockar överallt. Så närmade vi oss ett hygge. Binkis som gick lite före, fick till ngn först läcker piaff.. som övergick i passage. Saga tände som sjutton... då såg jag EN HEL FLOCK MED VILDSVIN. Kan erkänna att jag själv blev lite rädd... och nyfiken på hundarna, detta är ju MH-light ;-)

Saga stod och hängde framåt i selen.. ja den hunden går inte att skrämma så... men Binkis var ju spännande. Hade hon backat hade jag blivit besviken... Men hon pejlade, hade koll på grisarna (vi var ju nära), sökte inte stöd hos mig eller Saga. Vi var kvar en liten stund, spännande.

Sedan vänder vi helt om, så kommer det ett rådjur rakt framför nosarna på hundarna... Går ett stycke till, där står en älgtjur!  Näää.... lika bra att gå hem innan jag möter en elefant eller något.


Hannes är snäll mot sin fru, ja eller svärmor... är och hämtar hö till Karolina och Brá. Rolf och mamma måste räknat fel...

Kommentarer
Lina

Vilken härlig naturupplevelse! Och vilka tuffa hundar du har!

2008-04-09 @ 22:44:30
Eva o Kasper

Vilken skog ni har! Kasper skulle velat vara med, det är ju helt säkert. Han skulle inte ha bangat heller. ;) Just nu tycker han dock synd om sig själv, han tror han är skadad i tassen. (Har bandage om vänster bak så han inte river bort ett drän på halsen.)

2008-04-10 @ 08:43:56
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com
jenni

uha uha og jeg der synes, I bor så dejligt, men med vildsvin i skoven...... jeg tror gerne at mine hunde ville finde dem interessante, men ikke jeg ....
:-)

2008-04-10 @ 18:25:37
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: