2008-11-04 ? 21:32:34

Tisdag kväll

Tränat Tosse, vi körde bara lydnad ikväll och det gick sååå bra. Hon är laddad och kontakten är fin, inte perfekt, men fin. Hon släpar inte alls längre, blir inte heller "matt". Apporteringen sitter som gjuten, både den vanliga och hopp över hinder och det "breda" A-hindret.
I IPO som ska hunden sätta sig framför föraren vid ingången (ex inkallning osv), vilket är lite pilligt att lära om en hund som är van att sitta som ett smäck vid sidan, så jag har lärt henne "in" , ställer mig framför henne, när hon sitter, säger "in", det har tagit några dagar, men nu suger hon sidan på mig, härligt! Vi har fortfarande kvar att finslipa ingången vid apportering och inkallning, men det kommer kan jag lova! Så nu har jag kommando för momenten för svenska brukset och för IPO, använder jag kommando som "hit" vid inkallning så går hon in på höger sidan och rundar mig, kallar jag "in", sätter hon sig framför och hoppar in direkt på vänstersidan.
Jag är överlycklig!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: