2010-03-18 ? 20:55:07

18 mars

21.53

Ja, vem är vår nye granne? Ja, han är inte den ende som är vår nya granne utan inom kort blir det ett par till.
Senaste tiden har ju djungeltelegrafen gått varm... djungeltelegrafen är något vi använder oss av här ute på landet, typ som facebook, fast vi ristar in våra meddelande på träd...

Ett tag sa djungeltelegrafen att vi, jag och Hannes, köpt STORA MARKLANDA FÖR EN YNKA MILJON! Helt fel!
Men... däremot har STORA MARKLANDA SÅLTS, till en vän till oss, godsherre, Robert Gustafsson! Med andra ord, de stora ladugårdsbyggnaderna, röda huset, vita stugan med kringliggande mark....
Robert är gift med Sandra, som varit Tinnas förskolelärare och de har en liten son som är 8 dagar yngre än Beatrice.

Vi är mycket glada över våra nya grannar!


20.50
7 grader plus idag, ja! Jag hoppas på vår. Såg en snöfri fotbollsplan idag, spåra?!
På morgonen var Tinna hos tandläkaren och plastade in tänder. Duktig var hon!
Så fick jag finbesök av nye grannen, gött med kaffe! När vi var iväg, hade Tosse tagit sig ut i trädgården och stackars grannen vågade inte stiga ur bilen! Han kommer dock snart bli hund"härdad".

Valparna är ZUPERBUSIGA! De klättar, rymmer och hittar på bus hela tiden! På måndag väntas dock sprutor och chipmärkning!

På lördag fyller Gustav 20 år, han ska ha kalas mitt på dagen, vilket innebär att jag missar provledarutbildningen i IPO. Ja, jag får väl åka iväg och göra den på någon annan klubb.
Kommentarer
Små fötter by sodamaze

Finbesök haha =) Vill dock förtydliga att den nye grannen bor bra i sitt nuvarande hus just nu.

2010-03-18 @ 22:18:44
URL: http://sodamaze.blogg.se/
Ninni>Sandra

Haha, jo det är klart! 8-17 grannar då ;-)

2010-03-19 @ 06:59:15
URL: http://marklanda.blogg.se/
Rosa

Roligt!!!

2010-03-19 @ 09:14:24
Vetlevera

A very nice site keep it up. Regards

2011-03-18 @ 09:03:32
URL: http://vetlevera.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: