2010-03-07 ? 11:12:43

7 mars

15.25
Bricanyl utskrivet, sedan alvedon och näsdroppar! SÅ ska trollet nog må bättre!

11.06
Har varit uppe sedan 03.30, lilla Beatrice är sjuk! Vi har fått läkartid vid 13.30.

Hannes och de "stora" tjejerna är ute i stallet och leker. Hade varit underbart att rida idag, men det ser mörkt ut.
Igår fick jag dock en halvtimme över, sadlade Freyja och tog med mig alla tre hundarna... det är ju en förutsättning att kunna rida med sina hundar, att man har 100 % kontroll på dem så de inte ger sig på vilt (tyvärr hade ju inte alla hundägare fattat det, utan hundarna dödar vilt).
Egentligen, gillar jag inte att rida med mer än två hundar, eftersom det blir en för stor och stark flock, vilket kräver mer av mig... men jag chansade...
vad tror Ni plötsligt står framför oss... två rådjur...
Hur gick detta då, Tosse, Aza och Glimma... tog samtliga kommandot nej... och gjorde inte mer än tittade åt rådjuren... kanske inte låter så speciellt, men en grupp hundar på tre, kräver mycket av mig som ledare för att inte ge sig efter dessa två rådjur som är mycket mer spännande än både mig och hästen!
Men det räckte med "nej, häråt"... så fortsatte vi vår underbara runda.

Igår kväll firade vi Thomas och Evas 50-årsdagar! En kanonkväll med bowling och god mat, återkommer med bilder!
Kommentarer
Annie

Usch, hoppas lilla Beatice blir bättre snart! Kusin Melvin hälsar.

2010-03-07 @ 13:16:49
Lina

Hoppas det inte är allvarligt med lilltjejen.



Heder åt dig som fick hundarna att lyssna på dig! Skitduktigt!

2010-03-07 @ 14:58:41
Elin

Nej nej, det där va bara en exempelbild på schnauser, hade inte så bra 'material' att jobba med som den på bilden ;)



Bilden på Salkas syster, när kommer den? :P

2010-03-07 @ 19:04:24
URL: http://salka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: