2010-10-17 ? 12:01:24

17 okt

11.54
Tack för alla goda råd om sömn, vi har testat alla. Igår efter kvällsmaten fick Beatrice en allergisk reaktion, vi vet inte på vad eftersom det inte var ngt nytt vi åt. Alldeles rödflammig i hela ansiktet!

Jag kunde inte följa med till CG igår, så Hannes åkte själv till Härensås. Jättefin fest med god mat! Vi myste hemma så gott det gick jag och tjejerna, lite film, godis och mys.

Beatrice sov ett par timmar i natt, sedan ar hon orolig och skrek ca var 10 minut. Vid halv åtta gick hon och Hannes upp, jag skulle sova en timme extra, vid 10 vaknade jag, då hade jag inte märkt att Tinna försökt väcka mig vid halv nio.

Har träningsvärk idag! Vi red en härlig tur på 1,5 mil igår. Challe hade ju finhästen Lind och jag red Leikur åt mamma, det var ungefär 1,5 mil fight. Låser underhalsen, släpper underhalsen, låser vänstersida, släpper vänstersidan, drar iväg. Hmm, mamma tycker han är en trevlig långfärdshäst?!

Håller på att förbereda kvällsmaten, mamma, Rolf & Gustav kommer och äter, det blir porterstek, hasselbakspotatis, sås, grönsaker och lite olika tårtor till efterrätt. Ja, just det, solrosbaguette med..  de ligger på jäsning just nu!

Dags att tina lite mat till hundarna! Jag vill passa på att rekommendera er alla bloggläsare att fundera på att byta till färskfoder! Det är oslagbart!  Mina hundar har blivit så fina i päls, hull, konditon m.m.
Det är ju bara att få till sig själv, äta musli eller filé?
Jag använder Bravo till mina hundar, http://www.bravodjurfoder.se/ med det finns ju fler alternativ. För 25 kg Bravo ger jag 421 kr! Det är skillnad! Färsk, svensk toppfoder!


Kommentarer
Anna Lekberg

Hej Ninni!

Vi har gått över till färskfoder sedan vi sågs. Och både vi och Ajax är jättenöjda! Han hullar på sig och är faktiskt ännu finare i pälsen!

Ha en skön kväll, Anna

2010-10-17 @ 12:22:55
Lina

En uppfödare av Petit Basset vi känner väl gick för några år sedan över till färskfoder (vet ej märke) till alla hundar på kenneln. Efter det fick han fått problem med att få tikarna dräktiga och fick även väldigt små valpkullar. Många utredningar gjordes utan att hitta orsaken till problemen. Efter två år bytte han tillbaka till torrfoder och hela problemet löste sig...

2010-10-17 @ 17:03:46
Elisabeth

Hej,

Fenix älskar färskfoderet! Han vill ha mat hela tiden och det syns på hullet! Pälsen är jättefin, den glänser och han fäller inte lika mycket som tidigare.

2010-10-17 @ 20:14:58
Connie

Vi ska testa färskfoder ett tag nu. Kräsne Olsen slukar för första gången sin mat med stor aptit. Han har fällt mycket päls på sistone, så vi ska se om det blir någon skillnad nu.

2010-10-22 @ 08:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: