2013-09-18 ? 09:49:29

Tidsoptimist

Jag är en tidsoptiminst på sekundnivå... det handlar om att komma iväg rätt sekund hemifrån på morgonen... och det får liksom inte hända att man blir liggande bakom en traktor eller trång trafik... då blir jag försenad.
Det borde ju vara så att risken att bli sen är veckan med barnen... men det är tvärt om... det är veckan med Krille... den veckan är snooze-vecka...
 
Igår hade vi så mycket att fixa, hämtade "dagbädden".. skruvande (inte jag då, Krille... jag har tummen mitt i handen)... rengjorde valplådan, den står nu ute på tork och ikväll redo för valpisar. Därtill behövde Tinna nya ridbyxor som jag var och betalade på Hööks, så åkte hon upp med sin pappa och hämade dem... så har man som alltid, tonvis med tvätt att tvätta och vika... puh... en dag vill jag ha råd med städerska! Eller ja, städa är ju det minsta problemet... tvätten är ju uuurtrist!
 
Dagbädden blev kalasbra, nu återstår bara att bära ner de möbler som inte ska va på övervåningen i källaren... och sedan starta projekt byta sovrum... och därefter projekt tv-rum..... och ja.. projekt kök... projekt tvättstuga>toalett och projekt tvättstuga i källaren... 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: