2007-08-25 ? 18:46:26

KalasX2

Idag har det varit firandets dag. Det började vid 11 med att skjutsa Tinna till Wille på hans 5-årskalas med pirat-tema. De lyxiga två timmarna man brukar ha när det är barnkalas passade jag och Hannes på att handla.

Vid halv fyra kom min morfar, mamma, Gustav, Rolf och Gustavs nya tjej som heter.. hmm, aj aj minns inte vad hon heter, iallafall första gången vi fick träffa henne. Tror hon heter Emma. När jag har kalas så ska det vara massa plockmat (är inte så förtjust i tårta och sådant). Så jag bjöd bla på laxsnittar, räcksnittar (sådär läckert höga med massor av olika godsaker), undviker dock alltid räksallad och sånt, det är fusk ;-).... paj med bla skinka, sparris, svamp.. nypongratinerad camenbert, lite olika ostar och marmelader, bla tomatmarmelad och såklart en tårta. Allt ska helst vara hemgjort men tyvärr så fick det bli köpetårta. Jag kan erkänna att jag inte är särskilt pysslig av mig och gillar inte att hålla på med gardiner, dukar och liknande. Däremot att laga plockmat och större middagar, det är min grej. Mat till vardags är trist... men vi har i familjen de senaste åren för vana att vi alltid laga/äta trerätters när vi ses. Tinna har blivit en riktig gourmet och vill helst äta fin middag hos mormor med stora kanderlaber  och tre gafflar på bordet.  Mormor har ju en väldigt trevlig middagssal som Tinna älskar.

Jag ska lägga in lite blandade bilder på måndag, bla från 50-årsfesten!

Tinna ska ha barnkalas nästa helg, med korvgrillning och ridning.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: