2007-08-29 ? 09:09:33

Luncha i Ljungby???

I morse kunde man läsa nedstående!

Klagade på maten - blev misshandlad

Kronoberg 28 aug 15:20

En pizzeriaägare i Ljungby har polisanmälts för att han misshandlat en kund som klagade på maten, rapporterar SR Kronoberg. Kunden. en man i 50-årsåldern, besökte restaurangen på fredagen och när han påtalade att hans kebabrulle inte smakade bra ska ägaren ha slagit honom så hårt i sidan att två revben gick av.

********
Ej barnvänlig fräckis!

En man kommer in på ett café med en mus i famnen.

Han beställer en öl till sig själv och 10 pannbiffar till musen.

Värden undrar vad detta är för en märklig mus som kan äta 10 pannbiffar??

Jo, det var så att jag räddade en liten fé och fick tre önskningar...

Jag önskade mig god hälsa och mycket pengar.

Men den sista önskan - en omättlig mus - missförstod den jävla lilla fén totalt!!
*********
Till ngt mycket seriösare!

Binkis fortsätter lära sig nya saker, är otroligt lydig! Hon försöker få igång katten men han rör sig inte ur fläcken, hur hon än försöker få honom att springa.
I måndags kväll var jag ute med alla tre hundarna lösa och mötte en råbock mitt på vägen, kallade in alla hundarna och de kom direkt, de kikade länge efter denna hoppande varelse!

Hannes och jag har så smått börjat kika på bebisgrejer, vi behöver ny vagn, babysitter, skötbord och babybjörn till att börja med, så om ngn har att låna ut eller sälja hör av er.
Vi försökte ju kolla könet på ultraljudet men det gick inte.. så jag får helt enkelt vänta med att tvätta upp alla Tinnas rosa babykläder alt lägga ner dom i källaren.
På fredag får jag reda på alla de här proverna som togs i måndags....

Kommentarer
Anonym

Alltså Smålandsposten skulle inte ha något att skriva om i fall Ljungby inte fanns... Måste vara typ Smålands mest kriminella och olycksdrabbade ort eller nått!

2007-08-29 @ 10:08:40
Ninni

HAHA det var inte ens i smålandsposten utan på Blocket ;-)

2007-08-29 @ 10:31:30
Anonym

Det stod i Smålandsposten också. De rapporterar alltid om nått kriminellt eller nån olycka därifrån.

2007-08-30 @ 10:12:39
Ninni

vem e du anonym?

2007-08-30 @ 11:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: